Zoek MDM

Bulletin

Mitsubishi Lancer 95,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5000 door handmatig-mechanisch
Mitsubishi Lancer 95, uitgegeven door manual-mecanica
Het probleem met de auto is dat wanneer hij de helft van de temperatuur bereikt en de elektrische installatie werkt, de problemen beginnen. De auto zuigt en valt uiteindelijk stil. Ik heb de bougies vervangen door originele, maar het probleem blijft bestaan. Heeft iemand een soortgelijk geval gehad? Kunt u me dan helpen een oplossing te vinden? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5004 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mitsubishi Lancer 95,
Zijn de bougies donkerbruin of zwart geworden?

Zo ja, dan zit het probleem in de motortemperatuursensor, die de ECU informeert zodat deze het brandstofverbruik kan verlagen zodra de motor warm is.

Als de sensor kapotgaat, moet u allereerst weten dat het storingslampje gaat branden, en ten tweede dat de ECU ervan uitgaat dat de motor "koud" is, waardoor het brandstofverbruik te hoog is. Naarmate de motor opwarmt, stikt de motor in de overtollige brandstof tot het punt waarop hij afslaat en een tijdje niet meer gestart kan worden.

Als het storingslampje niet gaat branden of de bougies niet zwart zijn geworden, moet u andere mogelijke oorzaken onderzoeken, zoals de flowmeter, lambdasonde, brandstofpomp, brandstofdrukregelaar, enz.

Kunt u mij eerst vertellen of de motor sterk naar benzine ruikt als hij warm is en of er zwarte rook uit de uitlaat komt bij accelereren?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5011 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mitsubishi Lancer 95,
De bougies kwamen er inderdaad zwart en nat van de brandstof uit. Ik weet zeker dat het storingslampje werkt, maar het gaat niet branden om aan te geven dat er iets mis is.
Wat betreft de brandstofgeur: die ruikt inderdaad als hij warm is. Een ander probleem is dat hij stikt als ik snel accelereer. Als hij draait en ik wil vooruit, moet ik heel langzaam accelereren. Als ik het gaspedaal stevig intrap, zuigt hij brandstof aan en slaat dan af.