Zoek MDM

Bulletin

hulp bij 105 15 dieseldistributie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden - 16 jaar en 10 maanden geleden #4979 door handmatig-mechanisch
Hulp bij 105 15 dieseldistributie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb de distributieriem van een Peugeot 106 15 diesel vervangen en als ik hem probeer te starten, draait de motor wel, maar het lijkt alsof er geen compressie is. Ik zou graag willen dat iemand me kan vertellen wat voor probleem ik heb.
Laatst bewerkt: 16 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5006 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Help met 105 15 dieseldistributie
Witte rook uit de uitlaat wanneer je hem start?

Om de timing van deze motor af te stellen, moet je een "tranco" (een soort blok) plaatsen om de krukas op het BDP van cilinder 1 en 4 te blokkeren. De tranco bevindt zich boven de dynamo en onder de brandstofinjectiepomp, door een putdeksel aan de zijkant van het motorblok te verwijderen.

Vervolgens moet je een M8 125 x 40 mm lange bout in de nokkenaspoelie plaatsen en twee M8 125 x 30 mm lange bouten in de brandstofinjectiepomp (de pomppoelie is asymmetrisch, dus ze kunnen maar op één manier worden geplaatst; anders komen de gaten niet overeen met de schroefdraad).

Verwijder de riem, vervang de riem en spanners, span de riem aan en draai de krukas twee keer rond met één wiel omhoog en de 5e versnelling met de hand ingeschakeld (DENK ER NIET AAN OM DEZE MET DE STARTER TE DRAAIEN, WANT JE KUNT DE RIEM ERUIT TREKKEN EN DE KLEPPEN VERPLETTEREN).

Als de motor de twee omwentelingen maakt en nergens tegenaan botst, noch vastloopt, is alles in orde.

Als deze handeling niet is uitgevoerd zoals ik je heb verteld, is de kans groot dat de distributie of de pomp niet goed is afgesteld. (Als je geluk hebt, is er niets gebeurd en is er niets misgegaan; als je geluk hebt, heb je mogelijk kromme kleppen).

Nog één ding: ALLE VIER DE GLOEIBOUGIES ZIJN OPEN, TOCH? Ik denk niet dat ik deze bijbel ga schrijven en het enige wat er gebeurt, is dat de motor de gloeibougies niet heeft.

Met vriendelijke groet en laat het me weten, oké?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.