Zoek MDM

Bulletin

startproblemen met susuki samurai sjx semi a

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4930 door handmatig-mechanisch
Startproblemen met de Susuki Samurai SJX Semi-A. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik laat jullie weten dat ik een gedeeltelijke onderhoudsbeurt heb uitgevoerd aan een Suzuki Samurai-motor: ik heb zuigerveren, zuigers en drijfstangen vervangen en de cilinderkop opnieuw geslepen.
Het vreemde aan wat mij overkwam, is dat nadat ik de motor had gemonteerd, de merktekens had uitgelijnd, de verdeler had afgesteld en vonk en benzine had, de motor nog steeds niet startte. Ik schrijf om te vragen of iemand ervaring heeft met dit voertuig, zodat ze me kunnen helpen.
Eerlijk gezegd heb ik mijn vermoedens over de zuigers die de Suzuki-vertegenwoordiger ons verkocht, aangezien hij ons zuigers met een platte kroon verkocht, terwijl de zuigers die uit de motor waren verwijderd een kleine verbrandingskamer en wat ruimte voor de kleppen hadden.
Als iemand me kan helpen, zou ik dat bij voorbaat op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4956 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startproblemen met Susuki Samurai SJX Semi A
Ik zou niet geneigd zijn te denken dat de vorm van de zuigers de oorzaak is van het niet starten van de Samurai.

Het eerste wat je moet doen, is controleren of de verdeler op de juiste maat staat en vooral of de rotor van de verdeler op 1 staat, want soms (ja, ik zeg 'op', ik maak ook fouten) draait de verdeler 180º zonder het te beseffen en springt de vonk over naar cilinder 4, terwijl die op 1 zou moeten staan.

Vergeet niet dat de bougiekabels soms ook de oorzaak zijn van dit soort problemen (hoewel het normaal is om twee van de vier te vervangen en de motor vreemde dingen doet).

Nog iets, je vermeldt dat je zuigers, zuigerveren en drijfstanglagers hebt vervangen. Heb je de cilinderspeling gemeten? Heb je standaardmaten gemonteerd op cilinders die al versleten waren, of heb je juist de speling gecorrigeerd en overmaatse speling gemonteerd? Ik zeg dit omdat, aangezien je geld hebt uitgegeven, het logisch zou zijn om de overmaatse speling te gebruiken.

Nou, wat het ook is, laat het ons weten, oké?
Het allerbeste.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.