Zoek MDM

Bulletin

Witte tot blauwe rook komt uit de uitlaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4883 door handmatig-mechanisch
Witte tot blauwe rook komt uit de uitlaat Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, vrienden.

Ik heb een Neon uit 1998 en ze hebben de motor al een keer afgekoppeld, en nu begin ik weer uit de uitlaat te roken. Ik ben ermee naar de monteur geweest en hij zegt dat de auto oververhit raakt.

Ik kan er geen geld meer aan uitgeven, dus besloot ik te kijken of ik het zelf kan doen. Hoe begin ik?

Wat raden jullie aan?

Groeten. En heel erg bedankt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4884 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Witte tot blauwe rook uit de uitlaat
HOE ZIT HET MET LOSTMOL20? ALS

EEN MOTOR IS GEÏNSTRUEERD, MEET DE MONTEUR MEESTAL NIET DE SLIJTAGE VAN DE BUS, DAAROM KAN HIJ U NIET GARANDEREN OF DE RINGEN ZULLEN HOUDEN OF NIET. DUS ALS DE MOTOR OVERVERHIT IS GEWEEST, IS HET MEEST ZEKER DAT DE RINGEN GEKRISTALLISEERD ZIJN EN DAAROM NIET MEER GOED WERKEN. HET MEEST AAN TE RADEN IS EEN COMPLETE AFSTELLING, MAAR ALS DE KOSTEN TE HOOG ZIJN, KUNT U PROBEREN DE OLIE TE VERVERSEN EN EEN RESTORE AAN TE BRENGEN. DIT WORDT AANGEBRACHT TERWIJL DE MOTOR DRAAIT,

ZODAT DE BUS GOED WERKT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5062 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Witte tot blauwe rook uit de uitlaat
Hallo, witte rook die uit de uitlaat komt als de motor koud is, wordt veroorzaakt door condensatie. Wat betreft de blauwe rook, dit komt doordat je olie verbrandt. Probeer olie met een hogere viscositeit toe te voegen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5124 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag lostmol20, kijk, waterdamp (witte rook) is normaal bij een koude start, maar als het aanhoudt terwijl de motor al warm is, hebt u een probleem omdat er water in de verbrandingskamer komt. De blauwe rook is verbrande olie. Dit probleem wordt echter niet alleen veroorzaakt door de zuigerveren. U moet de afdichtingen of klepgeleiders en hun zittingen controleren. De zuigerveren worden over het algemeen vervangen nadat de cilinders zijn gecorrigeerd. Als dat niet is gebeurd, heeft het geen zin om ze opnieuw te vervangen. Door de witte rook zijn ze over het algemeen in orde na het vervangen van de cilinderkoppakking. Maar als uw auto op een gegeven moment oververhit is geraakt, moet u het oppervlak van de cilinderkop en het blok controleren. Over het algemeen hebben we het over een volledige afstelling. Om echter alle twijfel over het water weg te nemen, is het voldoende om de bougies te verwijderen en hun staat te bekijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5156 door handmatig-mechanisch
Wat hebben ze precies veranderd: alleen de ringen of ook de klepgeleiderafdichtingen?