Zoek MDM

Bulletin

Ontstekingsproblemen bij een Fiat Siena 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4834 door handmatig-mechanisch
Ik heb problemen met de ontsteking van mijn Fiat Siena 1.6 motor uit 2000. Ik heb alles geprobeerd, maar de bougiekabel bereikt de bougies niet. Ik heb alle elektrische onderdelen vervangen, inclusief de computer, en heb alle elektrische onderdelen van een identieke auto gebruikt, maar hij start nog steeds niet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4851 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen bij een Fiat Siena 1.6
Hallo, heb je de toerentalsensor gecontroleerd? Als die defect is, geeft de ECU geen vonksignaal. Controleer de kabelbomen van de motor en de carrosserie, en ook de kabelbomen van de ECU.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4869 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen bij een Fiat Siena 1.6
Hartelijk dank voor de informatie, de massakabels zijn allemaal in orde, en wat betreft de toerentalsensor: ik weet niet of die er een heeft, aangezien het dashboard geen toerenteller heeft omdat het een basismodel is. In ieder geval bedankt!:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4870 door handmatig-mechanisch
Ik zal je vertellen dat alle auto's met singlepoint- of multipoint-inspuiting, of ze nu standaard zijn of niet, een toerental- of bovenste dode puntsensor hebben om de computer te laten weten dat de motor draait en zo de injectie en de vonk mogelijk te maken. Het is essentieel voor de werking ervan. In de Fiat Siena 1.6, die een singlepoint-motor moet hebben, bevindt deze zich aan de basis van het distributiesysteem, wijzend naar de tanden op de krukaspoelie. Ik hoop dat ik je twijfels heb opgehelderd, beste vriend. Laat het me weten als je vragen hebt. Eén vraag: bereikt de brandstof de injectorrail?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4885 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de verduidelijking, vriend. En ik zal je vertellen dat als de brandstof correct arriveert, de elektrische pomp goed werkt en hij goed injecteert, het een single point is. Mijn enige probleem is de vonk, maar nu, misschien morgen of overmorgen, controleer ik alles nog eens met de gegevens die je hebt verstrekt. Een knuffel.