Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen Polo classic 98 ontstekingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4825 door handmatig-mechanisch
Volkswagen Polo Classic 98 ontstekingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo!
Ik heb een Volkswagen Polo Classic uit 1998, vol gas.
Ik heb problemen met de ontsteking: als ik hem probeer te starten, doet de auto helemaal niets; hij doet helemaal niets. Na een paar keer starten, start hij alsof er niets is gebeurd. Een paar keer, als ik hem start, hoor ik een "klik-klik-klik" en accelereert hij. De waarschuwingslampjes voor accu en water in de motor(?) op het dashboard gaan branden als ik hem start, maar ze zijn heel zwak. Ik heb gehoord dat het een slechte ontsteking kan zijn, of een lege accu, of de startmotor, de sleutelcilinder, of zelfs de sleutel zelf! Ik heb hulp nodig!

Leandro:

P.S. Als iemand me de werkplaats- of reparatiehandleiding kan bezorgen, zou ik daar heel blij mee zijn. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4850 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen Polo classic 98 ontstekingsprobleem
Hoi, in principe is dat "klik klik klik"-geluid het "automatische" geluid van de startmotor. Het is het onderdeel met een klein rondsel dat in aangrijping is met het vliegwiel, zodat de motor start. Dat geluid ontstaat in principe als de accu bijna leeg is. Controleer of de fastom goed is aangesloten op de startmotor en of de kabel tussen de motor en de pluspool niet is onderbroken. Dat is ongetwijfeld een directe kabel. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4856 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen Polo classic 98 ontstekingsprobleem
Hallo, controleer indien mogelijk de negatieve accukabel die met de motor is verbonden in een van de versnellingsbakankers. Deze maakt meestal slecht contact met de ankeraansluiting vanwege de temperatuur, omdat deze los zit. Een andere manier om uit te sluiten dat het de automaat is, is door een directe brug te maken tussen de twee dikste schroeven van de startmotor. Dit zorgt ervoor dat de startmotor draait zonder de automaat te gebruiken. In deze modus grijpt het BendX-rondsel niet in de kroon. Maar we zullen ervoor zorgen dat de startmotor goed draait. Zo ja, dan ga je verder met het vervangen van de automaat. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4857 door handmatig-mechanisch
Hallo, even een korte, tik een paar keer op het staartstuk van de starter zodat de koolborstels, als ze versleten zijn, iets verder naar beneden gaan. Deze Polo-starters slijten de koolborstels van de collector enorm en je moet ze vervangen. Het is heel eenvoudig. Wanneer je de starter verwijdert, draai je alleen de staartschroeven los met een 8mm-sleutel. Maak het niet ingewikkelder door de hele starter te verwijderen, alleen de body van de velden verwijderen is voldoende. Dat is als je de bendix niet gaat vervangen, succes (Miguel)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11373 door handmatig-mechanisch
Hallo!
Ik heb 4 Polo's, waarvan er 2 vol 98 benzine zijn. Je probleem is dat de Donkey aan de grond loopt. Laat me het uitleggen! Je hebt versleten bussen! De Polo gebruikt geen koolborstels en stoten lossen niets op. Als je de onderkant losmaakt en niet weet hoe je hem weer in elkaar moet zetten, haal hem er dan helemaal uit en bekijk hem zorgvuldig. Bovendien heb je weinig ruimte, weinig licht, en het is tijdverspilling, onhandig vechten, enz. De Polo Donkey en verschillende nieuwe voertuigen zijn verdeeld in 4 secties: bodemplaat en koolborstelplaat; de tweede: spoel en velden; de derde: assen en geleiders; de vierde: automaat, Bendy of versnellingspook en de vrije koppeling met het rondsel. Zoals je zult merken, moet hij goed gecentreerd zijn. Bij het centreren trekt het magnetisme van de velden de spoel aan en zal hij niet bewegen. Advies: vervang de bussen. Je bent maximaal 12 dollar kwijt aan drie bussen (het zijn geen standaardmaten). Ze komen uit de uiteinden van de spiraal en de schacht. Om ze los te krijgen, moet je er twee asperges uithalen en dat is alles. Veel succes en groeten.