Zoek MDM

Bulletin

transmissieprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden - 16 jaar en 10 maanden geleden #4775 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Transmissieprobleem
Volgens wat ik lees, is uw auto een automaat. Automaten hebben meestal een sensor die detecteert in welke versnelling hij staat voordat hij start. Dit voorkomt dat de auto start in een andere stand dan P of N wanneer u de sleutel omdraait.

Voor zover ik weet, en als u een auto met directe start hebt, is dat het probleem. Breng hem naar een auto-elektricien die verstand heeft van automatische transmissies om de sensor te laten testen. Deze bevindt zich meestal onder de versnellingspook.

De functie van de sensor is om de stroomtoevoer af te sluiten als de auto in D, 3, 2 of L staat en de motor uit is. Als de auto in D, 3, 2 of L staat en de motor uit is, wordt de stroomtoevoer afgesneden als de contactsleutel wordt omgedraaid. Omgekeerd, als de auto in P of N staat, laat hij stroom naar de motor lopen wanneer de sleutel wordt omgedraaid.

Ik hoop dat dat zo is. Laat ons weten hoe het gaat.
Laatst bewerkt: 16 jaar en 10 maanden geleden door . Reden: om meer informatie toe te voegen

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4782 door handmatig-mechanisch
Voor zover ik weet is uw probleem wanneer u hem in de Drive, Reverse of vooruit zet, probeer dan eerst een beetje te accelereren rond de 2000 tpm en probeer hem in een versnelling te zetten, maar blijf accelereren als u op die manier uw vrachtwagen in beweging krijgt, maar wanneer u het toerental terugbrengt naar stationair, slaat hij af alsof u in een standaard auto de koppeling niet goed hebt ingetrapt. Het probleem is dat de vergrendeling van de turbine van de automatische transmissie vastloopt. Hier zijn twee mogelijke onderdelen die kunnen falen, of beide. Het eerste en gemakkelijkste is om de vergrendelingssolenoïde te vervangen, die zich in de klep of schuifkast in de automatische transmissie bevindt, en het tweede is om de turbine te vervangen. Uit ervaring weet ik dat de vergrendelingsschakelaar het vaakst beschadigd raakt.
Ik hoop dat dit u helpt uw probleem op te lossen.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4808 door handmatig-mechanisch
Hallo hallo bedankt voor alle antwoorden aan de persoon die mij het volgende heeft geantwoord:

Bericht: Voor zover ik weet is het probleem dat je bij het inschakelen van de Drive, Reverse of vooruit eerst probeert te accelereren met ongeveer 2000 toeren per minuut en probeert de auto in een versnelling te zetten, maar blijf accelereren als je op die manier je vrachtwagen in beweging krijgt. Wanneer je het toerental vervolgens weer verlaagt naar stationair toerental, slaat de auto af, net als bij een standaard auto waar je de koppeling niet goed hebt ingetrapt. Het probleem is dat de vergrendeling van de turbine van de automatische transmissie vastloopt. Hier zijn twee mogelijke onderdelen die kapot kunnen gaan, of beide. Het eerste en makkelijkste is om de vergrendelingssolenoïde te vervangen die zich in de klep of schuifkast bevindt die zich in de automatische transmissie bevindt. Het tweede is om de turbine te vervangen. Uit ervaring weet ik dat de vergrendelingsschakelaar het vaakst kapotgaat.

Ze hebben de doos al gerepareerd en een nieuwe turbine geplaatst, maar het probleem is dat ik hem niet kan inschakelen, omdat hij uitgaat als ik hem in de versnelling zet of welke snelheid dan ook. Dank u wel, u bent erg aardig.

Ik hoop op een reactie. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4811 door handmatig-mechanisch
:droog: mmmmmmmmmmm laten we eens kijken Alexandra, we gaan wat tests doen op je doos, die een AXOD of AXOD-E moet zijn. Je hebt twee connectoren met veel kabels, één ervan is verbonden met een parkeer- en neutrale schakelaar, een zwarte plastic halve maan bovenop, dit is degene die het signaal om te starten alleen in P en N stuurt, deze moet in N worden uitgelijnd met een klein lijntje dat op de behuizing van de doos zit en een klein uitstekend lijntje op de eerder genoemde schakelaar, vergeet niet dat je de hendel in N moet zetten, om hem te centreren moet je de twee schroeven op de halve maan losdraaien en hem uitlijnen. Een andere test als we hiermee doorgaan, is dat je een andere connector hebt boven waar het carter van de kleppenkast zit, start je vrachtwagen en koppel deze connector los. Het enige wat je ziet, is dat het andere onderdeel de kast binnengaat, zet alle snelheid aan en als het niet meer afslaat, wachten we op het probleem als het in de vergrendeling zit, maar als de storing er al was voordat je je kast repareerde en vanwege deze storing hebben ze de kast gerepareerd, hebben we nog een mogelijk onderdeel dat ervoor zorgt dat de motor afslaat als de motor belasting voelt en dit zou de verdeler zijn, de zogenaamde nokkenassensor, deze bevindt zich in de afdekking van de distributieketting. Het is een zwarte dop van ongeveer iets meer dan een inch in diameter en het heeft twee hele kleine schroeven als je het verwijdert, is het een hallsensor, maar wat niet lukt, is wat eronder zit, dat is als de verdeler en dit heeft een tandwiel in het onderste deel dat de as beweegt, je moet het verwijderen en controleren of het vrij draait dat het niet vastloopt, maar je moet voorzichtig zijn bij het verwijderen, want deze verdeler heeft zogezegd een exacte positie, dus ik raad je aan om de motor bij 0 of BDP, verwijder dan de plastic sensor en controleer perfect de positie van het stuk dat u zult zien als een halve maan, en voordat u de schroef verwijdert die is verwijderd met een 10 mm sleutel, markeert u deze basis die is gemaakt van aluminium met het monoblok om de positie niet te verliezen, zodra alles is gemarkeerd, verwijdert u de 10 mm schroef die samen met een iets grote platte ring is, draai deze TOP als hij vastloopt of u voelt dat hij schraapt, werkt hij niet meer goed als u probeert het te repareren, het zal u niet veel helpen ze blijven nooit op hun plaats, u moet een nieuwe plaatsen en alleen het agentschap verkoopt ze, maar het is niet erg duur.
Als we zo doorgaan, vraag het me maar geef me wat meer informatie over uw motor, ik ben Mexicaans en motoren variëren van land tot land.
Groeten:cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4903 door handmatig-mechanisch
:S Hoi, hallo, hoe gaat het met je?

Ze hebben de hele transmissiekast uit elkaar gehaald en wat ze beschadigd vonden was een tandwiel dat eruitziet als een grote ring
en drie pakkingen. Ze hebben er een nieuwe gekocht en al het andere is gewassen. Ook de kleppenkast is uit elkaar gehaald om te controleren en alles is gewassen en er is een nieuwe turbine gekocht. Ik heb ook een andere lock-upsensor gekregen, die in de kleppenkast. Ik dacht dat dat het probleem zou zijn, want ze zeiden dat het moest komen doordat de lock-up of de turbine het begaf. Ik heb nog steeds problemen met het schakelen of achteruitrijden, want hij slaat af en ik kan hem niet stoppen omdat hij afslaat. Ik heb al veel geld uitgegeven. Zou het beter zijn om een andere transmissie te kopen?

Bedankt,
de truck is Mexicaans voor degene die het me vroeg.
Ik moet weten wat hij heeft. Ik heb al veel geld uitgegeven.:( :onzeker: