Zoek MDM

Bulletin

Verschil in motoren tussen de Amerikaanse en Japanse versie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4713 door handmatig-mechanisch
Hallo...

Ik heb een vraag...

Wat is het verschil tussen de motoren van een Honda Civic DX (mechanisch) uit 1994 in de Amerikaanse en Japanse versie, en kan de ene met de andere gecombineerd worden? Met andere woorden, kan ik de Japanse versie (alleen de motor zonder de versnellingsbak) in de Amerikaanse versie monteren?

En ook, wat is de ervaring van iemand die dit soort ombouw heeft gedaan, als je het zo mag noemen?

Bij voorbaat dank vanuit het Land van Merengue...

Marcos Lorenzo...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4750 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Verschil tussen Amerikaanse en Japanse motoren.
Normaal gesproken zitten de verschillen in de elektronische computersoftware, vanwege milieuvoorschriften (ontstekingsbegrenzing, CO2-uitstoot bij stationair draaien, enz.).

Een ander verschil zit meestal in de cilinderkop, vanwege de compressieverhouding die moet worden gebruikt om kloppingen van de drijfstang te voorkomen. In Noord-Amerika wordt benzine met een lager octaangetal gebruikt dan in Japan, dus het is mogelijk dat de Amerikaanse motor iets minder compressie heeft en dat de kloppingsensor van de drijfstang "gevoeliger" is bij gebruik van de Japanse motor in Noord-Amerika.

Maar goed, dit zijn slechts aannames, want eerlijk gezegd heb ik dat nog niet meegemaakt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.