Zoek MDM

Bulletin

Renault 19 achteruitrijlicht

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4710 door handmatig-mechanisch
Renault 19 achteruitrijlicht Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik wil graag weten waar de achteruitversnelling van de Renault 19 op aangaat om het achteruitrijlicht in te schakelen, want dat gaat niet. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en die zijn in orde, en de lamp is ook in orde. Er komt wel stroom bij de zekeringen, maar niet bij de lampfitting. Ik denk niet dat het een doorgeknipte draad is. Hartelijk dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4719 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 19 achteruitrijlicht
Hallo, kijk aan de linkerkant van de doos. Je hebt een lamp. Koppel hem los en overbrug hem. De lamp zou moeten branden. Zo niet, dan is er een probleem met de kabels. Als hij brandt, is het de lamp. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4749 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 19 achteruitrijlicht
De contactor, zoals mijn collega terecht zegt, ZIT IN DE VERSNELLINGSBAK. Ten eerste bevindt de exacte positie zich meestal aan de voor- of bovenkant van de versnellingsbak. Deze contactor heeft een tweedraads connector, die, als je ze overbrugt met het contact aan, de achteruitrijlichten inschakelt.

De contactor is in de versnellingsbak geschroefd en om hem te verwijderen, koppel je simpelweg de kabels los en draai je hem los. LET OP: Er kan versnellingsbakolie uitlopen. Afhankelijk van waar de sensor zich in de versnellingsbak bevindt, moet je mogelijk wat olie verversen, maar dit is niet ernstig of moeilijk.

Met vriendelijke groet.