Zoek MDM

Bulletin

Olie lekt sinds mijn koppeling is vervangen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
2 jaar en 5 maanden geleden #54426 door handmatig-mechanisch
Olielekkage sinds mijn koppeling is vervangen. Geplaatst door manual-mecanica
Technisch blad
Merk: Renault
Model: Clio II
Bouwjaar: 1999
Kilometerstand: 190.000 KM
Cilinderinhoud: 1.9 D
Vermogen (PK): 62 pk
Brandstof: Diesel
Versnellingsbaktype: Handgeschakeld
Automodificaties: geen

Beschrijving:

Hallo vrienden. Ik heb een probleem met mijn auto. Ongeveer anderhalve maand geleden had ik problemen met de koppeling en ik bracht hem naar de garage om deze te laten vervangen. Echter, na een paar dagen merkte ik dat mijn auto olie lekte, iets dat nog nooit eerder was gebeurd. Ik ging naar de monteur en vroeg hem wat er tijdens de reparatie was gebeurd waardoor mijn auto nu olie lekte. Mij werd verteld dat ze niets met betrekking tot de olie hadden aangeraakt en dat het lek te wijten kon zijn aan een afdichting. Mij werd verteld dat ze een vloeistof zouden aanbrengen om het af te dichten, maar dat dit pas na 700 km effect zou hebben. Ik wil niet dat mijn auto zo lang olie lekt en mijn garage bevlekt.

Ik ben bang dat ze bij het vervangen van de koppeling iets met de olie hebben gedaan, want ik heb nog nooit eerder dit soort problemen met mijn auto gehad. Bovendien geeft de koppeling me nog steeds problemen.

Heeft iemand advies? Ik weet niet of de garage een fout heeft gemaakt en gewoon smoesjes verzint of zoiets.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

Verder
2 jaar en 4 maanden geleden #54433 volgens werkplaatshandboek
Reactie werkplaatshandboek op het onderwerp olielekkage sinds mijn koppeling is vervangen
Het is mogelijk dat het olielek niet te maken heeft met de vervanging van de koppeling, maar door een ander probleem. Mogelijke oorzaken van olielekkages in een auto zijn onder andere een defect oliefilter, een gescheurd of los carter, een defecte koppakking of een defect in een ander onderdeel van de motor.

Wat het koppelingsprobleem betreft, is het moeilijk te zeggen wat de oorzaak van de problemen zou kunnen zijn zonder meer informatie. Kunt u meer details geven over de problemen die u met de koppeling ervaart? Maakt hij vreemde geluiden of is het schakelen moeilijk? Heeft u sinds de koppelingsvervanging nog andere problemen met uw auto opgemerkt?

Ik hoor graag van u, zodat ik u beter kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.