Goedemorgen, ik heb onlangs mijn dieselmotor laten onderhouden omdat hij vermogen verloor en olie lekte via de peilstok, wat duidde op motordecompressie. Daarom heb ik besloten de zuigers en zuigerveren te vervangen.
Ik heb hem weer in elkaar gezet en het probleem blijft hetzelfde. Ik heb twee verschillende merken zuigerveren en zuigers in deze volgorde geprobeerd.
Eerste montage: Nieuwe Teikin-zuigers, TP-veren
- De eerste problemen kwamen terug. Er werd besloten het merk van de zuigerveren te veranderen (de defecten bleken recent gemonteerd te zijn, ongeveer 100 km).
Tweede montage: Dezelfde Teikin-zuigers, NPR-veren
- Dezelfde problemen kwamen terug. De cilinderkop werd deze keer vervangen. De draaier zei dat het een fabrieksfout in de zuigers kon zijn (het bleek pas nadat de veren waren ingelopen).
Derde montage: Zuigers werden vervangen door Alfin-gecoate zuigers (ook Teikin), TP-veren
. Het olieprobleem keerde terug. Ik word helemaal gek van deze motor en eerlijk gezegd wil ik graag weten wat uw mening is over het werkelijke probleem. De leveranciers en de monteur zeggen dat ze deze motor eerder zonder problemen hebben gemonteerd, anderen zeggen dat dit gedrag volkomen normaal is vanwege de oliepeilstok, weer anderen zeggen dat het een fout in de gewenste olieringmetingen zou kunnen zijn en weer anderen zeggen dat het een tweede mislukte batch zou kunnen zijn.
Bijgevoegd zijn foto's van de derde assemblage.