Zoek MDM

Bulletin

Roetfilter verstopt na 37.000 km

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
3 jaar en 11 maanden geleden #54240 door handmatig-mechanisch
Roetfilter verstopt na 37.000 km Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, vandaag was ik bij een officiële Volvo-garage vanwege een probleem met mijn Volvo XC40 T3 (benzine). Al een maand brandt het oranje motorstoringslampje. Dit lampje duidt op een storing in de motor, met name in het uitlaatsysteem. De eerste keer dat ik hem wegbracht, zeiden ze dat het kwam doordat de motor niet goed op toeren kwam. Ik rijd er maar één keer per week mee op de weg, voor lange ritten van meer dan 100 km. Ik rijd er vrij regelmatig mee, dus de uitleg die ze me gaven, overtuigde me niet. Ze startten het systeem opnieuw op, het waarschuwingslampje ging uit en een paar uur later verscheen het weer. Vanmorgen bracht ik hem terug naar de officiële garage en ze vertelden me dat het roetfilter geregenereerd moest worden en dat de roetsensor en de druksensor vervangen moesten worden. Totaal: € 250.
Ik vind het heel, heel vreemd dat een benzineauto, waarmee ik regelmatig op de weg rijd, zo'n storing kan hebben.
Ik zou graag willen weten of forumgebruikers hetzelfde hebben meegemaakt, of dat iemand zijn mening hierover kan delen.
Ik heb een foto bijgevoegd van het paper dat ze me tijdens de workshop gaven.

Met vriendelijke groet en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.