Zoek MDM

Bulletin

Drukproblemen in het koelsysteem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
4 jaar en 7 maanden geleden #54151 door handmatig-mechanisch
Problemen met de druk in het koelsysteem Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond. Ik zou graag om hulp willen vragen. Ik heb een Toyota met een 3RZ-FE-motor. Ze hebben de radiatordop van plastic vervangen door aluminium. Het probleem is dat het systeem de druk niet naar de tank laat ontsnappen... eerst had ik een dop van 0,9 liter met 12 lbf, bijna nieuw, ik dacht dat die kapot was, toen kocht ik er nog een van 1,1 liter met 15 lbf... toen ik hem erop zette, deed ik een test en toen ik de motor verwarmde, druppelde de vloeistof in de tank, maar ik heb de auto twee dagen stil laten staan en nu laat hij de druk niet meer los... zodra de motor opwarmt (radiatorvloeistof) zijn de slangen als steen en begint er vloeistof door de rubberen afdichtingen te lekken (door de druk)... de motor wordt helemaal niet warm, de thermostaat/pomp werkt prima, maar ik snap niet wat dit probleem veroorzaakt. Stel dat ik wacht tot het water in het systeem is opgewarmd en dan de dop eraf haal om de druk eraf te halen, hem dichtdraai en het werkt prima, maar zodra de motor afkoelt moet ik dit herhalen en verlies ik veel vloeistof... Weet iemand misschien wat dit vreemde probleem zou kunnen veroorzaken?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.