Hallo allemaal, ik heb een Ford Fiesta 1.4 TDCI (F6JB) met een probleem met de nokkenassensor. Na controle van de bedrading en het signaal met een oscilloscoop bleek de sensor defect te zijn, omdat hij geen signaal gaf als hij warm was. Na vervanging bleef hij echter een foutmelding geven, maar in dit geval een andere. Het leek alsof de top van twee golven met elkaar communiceerde, waardoor de golfvorm soms rechthoekig in plaats van vierkant was. Na opnieuw controle van de bedrading stelde ik vast dat de sensor defect moest zijn en verving ik hem. De nieuwe sensor geeft echter geen signaal meer wanneer hij dat wil, vooral bij het gas geven of bij het nemen van een rotonde. Het merkwaardige is dat als hij geen signaal meer geeft en ik de connector loskoppel en er weer in stop, hij weer een signaal geeft, en deze keer lijkt hij niet te falen bij accelereren of draaien. Ik heb de connector en de ECU-pinnen, de bedrading en de bedrading gecontroleerd op kortsluiting naar massa, plus of tussen de pinnen, en of er een goede doorverbinding is. Alles lijkt in orde. Het is mogelijk dat een sensor defect raakt, maar twee keer is zeer zeldzaam. De foutmelding die meestal wordt weergegeven is P0341. Is jou iets soortgelijks overkomen? Suggesties? Alvast bedankt.