Zoek MDM

Bulletin

Opel Vectra 2.0 DTI 16V Motor D-X20DTH Motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 7 maanden geleden #53992 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een klein probleem met mijn Opel Vectra 2.0 DTI 16v.
Ik vertel het je voor het geval je de mogelijke oorzaak weet.

Als ik hem start, rookt hij veel en kan ik pas rijden als hij warm is. Als ik het probeer, gaat het storingslampje branden en kan hij niet sneller dan 30 of 40 km rijden, verliest hij vermogen en neemt de rookuitstoot toe. Ik moet stoppen en wachten tot hij warm is voordat ik kan rijden. Als hij warm is, vertoont de auto geen storingen meer en rijdt hij als een speer. Ik hoop dat iemand de mogelijke oorzaak van dit probleem weet en het kan oplossen. Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 6 maanden geleden #53997 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Probleem met de motor van de Opel Vectra 2.0 DTI 16v D-X20DTH
Heb je de EGR-klep gecontroleerd? Misschien blijft hij gedeeltelijk openstaan, waardoor de motor bij koude motor stikt in uitlaatgassen, maar bij warme motor wel. Als dat niet het geval is, zou ik voor de zekerheid beginnen met het controleren van de temperatuursensor en de gloeibougies. Bij Fords gaat de auto in een storingsmodus als de gloeibougies niet werken, elke keer dat je probeert het vermogen te verhogen bij koude motor, maar ze werken meestal prima als ze warm zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.