Zoek MDM

Bulletin

vermogensverlies bij Corsa's (Chevrolet, Opel)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43539 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies bij Corsa's (Chevrolet, Opel) Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemorgen, ik kom uit Morelia, Michigan, Mexico. Ik heb een vraag voor u en ik hoop dat u me kunt helpen. Het blijkt dat ik een Corsa uit 2004 heb die ik goed probeer te onderhouden. Ik ververs de olie en laat hem op tijd afstellen, en eerlijk gezegd heb ik mijn auto in zeer goede staat gehouden. Maar een paar maanden geleden (oktober 2012) begon ik problemen te krijgen met het vermogen van de auto, evenals een hoog brandstofverbruik, zo'n 8,5 km/l. Mijn monteur kon het probleem niet vinden en vertelde hem dat hij de bougiekabels, temperatuursensoren, lambdasondes, kortom, een heleboel dingen zou vervangen... Uiteindelijk, en omdat ik hem vroeg om de distributieriem te vervangen omdat die aan vervanging toe was, ontdekte hij dat het tandwiel dat op de krukaspoelie zit al versleten was. Het tandwiel werd vervangen, maar na twee maanden begon het weer te haperen. We besloten de poelie te vervangen omdat deze volgens de monteur "scheef" kon zijn en dat de versnelling scheef stond. Toen zijn de poelie, de versnelling en de dissel vervangen en de waarheid is dat de auto geweldig liep. Het brandstofverbruik ging van 8,5 km/l naar 12 km/l, iets wat ik nog nooit eerder had meegemaakt. Het vermogen was perfect, dat was in januari, maar een paar maanden geleden vertoonde de auto weer symptomen van toen het probleem zich voordeed. Hij voelde weer half zo hard aan en er waren een paar bijna onmerkbare "schokken" als ik van de eerste naar de tweede versnelling schakelde. Het brandstofverbruik schoot weer omhoog. Als ik hem 's ochtends start of als hij een paar uur stilstaat, slaat hij vaak af of "stikt" hij. Als ik om een of andere reden in de stad een helling vind, is het een probleem om omhoog te rijden omdat de auto geen vermogen heeft. Hetzelfde geldt voor als ik wegrijd bij een stoplicht. De auto start heel moeizaam tot hij na een tijdje op snelheid komt. Ik moet

erbij zeggen dat ik hem nog niet naar de monteur heb gebracht voor een controle, maar ik ben er bijna zeker van dat het aan de storing ligt, want plotseling hoor je een kloppend geluid dat ik al hoorde toen ik de eerste storing had in de buurt van de distributieriem. Het lijkt erop dat de poelie los zit of zoiets. Maar ik wil u vragen of dit iets is dat zich binnen een paar maanden opnieuw kan voordoen na het plaatsen van nieuwe onderdelen? Is er een andere factor die de storing veroorzaakt? Of doet de monteur gewoon iets verkeerd bij het monteren van de onderdelen en het synchroniseren van de riem, enz.? Mijn monteur vertelde me zelfs dat de krukas hoogstwaarschijnlijk vervangen moet worden omdat er volgens hem een soort "speling" zit met het tandwiel of de poelie, zoiets! De waarheid is dat ik veel of weinig over dit onderwerp weet omdat ik het op een aantal forums op internet heb onderzocht.

Hopelijk kunt u mij met uw ervaring adviseren over mogelijke oplossingen en mij adviseren.

Bedankt!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.