Zoek MDM

Bulletin

CHEVROLET PERFECTO START NIET KOUD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 3 maanden geleden #53817 door handmatig-mechanisch
CHEVROLET PERFECTO START NIET ALS HET KOUD IS Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal.
Mijn Chevy Venture uit 2000 loopt perfect. Hij schokt niet, accelereert krachtig en direct, is merkbaar soepel en er zijn geen uitlaatgassen of vreemde motorgeluiden.
Het probleem dat ik al een maand heb, is het volgende:
's Ochtends duurt het lang voordat de auto start. Ik moet zes of acht keer proberen om hem te starten, en als hij dan start, blijft hij ongeveer vier tot vijf seconden onregelmatig stationair draaien, waarna hij op 1000 tpm blijft en zo blijft.
Als de auto eenmaal gestart is, kan ik hem een uur, twee uur, drie uur, vijf uur stationair laten draaien, en als ik het contact aanzet, start de auto meteen en loopt hij vanaf het begin perfect stationair. Het enige probleem met niet starten treedt op als de motor langer dan 10 uur achter elkaar stilstaat.
Ik heb hem naar de garage gebracht en ze hebben het volgende gemonteerd:
- Nieuwe bougies.
- Nieuwe bougiekabels.
- Brandstofcontroleklep.
- Nieuwe brandstofdrukregelaar.
En de auto bleef precies hetzelfde. Omdat de monteur niet wist waar hij de auto moest starten, bracht ik hem naar BOSCH SERVICE. Toen ik de tester op de auto aansloot, ontdekte hij een storing in de temperatuursensor en de sensor van de brandstoftankdamp.
Ze hebben nu het volgende geïnstalleerd:
- Nieuwe temperatuursensor.
En het feit is dat de auto nu veel beter start. Laat me het uitleggen: Als het voorheen zes of acht pogingen kostte om hem te starten, start hij nu altijd bij de tweede poging. Bij de eerste poging doet hij alsof hij wil starten, maar hij start niet, dan bij de tweede poging start hij perfect, en zo gaat het de hele dag door totdat de motor meer dan 10 uur achter elkaar stationair heeft gedraaid.
Uiteraard is de storing merkbaar verbeterd, maar hij start niet bij de eerste poging.
Iets anders wat ik heb gemerkt, is dat hoe warmer de omgevingslucht is, hoe beter de auto start.
Ik wil benadrukken dat de auto, eenmaal in beweging, extreem stil is, soepel rijdt, zeer krachtig en snel reageert op het gaspedaal, nooit schokt, een stabiel stationair toerental heeft en minder dan 10 uur (ongeveer) stil kan staan en altijd direct start.
Welke mogelijke oorzaken en oplossingen vindt u voor deze symptomen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.