Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus blijft op 2 cilinders

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 3 maanden geleden #53767 door handmatig-mechanisch
Ford Focus blijft op 2 cilinders Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben een Ford Focus aan het controleren en ik ben nog niet klaar met de diagnose.
Het probleem is dat hij op twee cilinders blijft draaien (2 en 3 werken). De cilinders die niet werken, vonken wel. Desondanks heb ik de bobine, brandstofpomp, kabels en bougies vervangen
. Ik weet niet meer waar ik op moet letten.
De cilinders die niet werken (1 en 4) krijgen geen brandstof.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en alvast bedankt aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 11 maanden geleden - 5 jaar en 11 maanden geleden #53845 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op het probleem met de Ford Focus is dat er sprake is van een storing in de 2 cilinders.
De Focus heeft een afvalvonkontstekingssysteem met twee bobines. Cilinders 1 en 4 delen een bobine, net als cilinders 2 en 3. Een probleem kan een bobine zijn die ontstekingsfouten veroorzaakt bij beide cilinders die de Focus gebruikt. Voor meer informatie kunt u deze video bekijken.
Justin Peters heeft dit probleem uitgelegd. Ik hoop dat het helpt.
Laatst bewerkt: 5 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 10 maanden geleden #53873 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op het probleem met de Ford Focus is dat er sprake is van een storing in de 2 cilinders.
Vervang injectoren 2 en 3 door injectoren 1 en 4. Als het probleem blijft bestaan, controleer dan de bedrading van injectoren 1 en 4 naar de ECU. Als de bedrading in orde is, is er waarschijnlijk een storing in de ECU.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 10 maanden geleden #53907 door handmatig-mechanisch
De injectoren van deze twee cilinders zijn mogelijk beschadigd, slecht aangesloten of hebben kortsluiting in de bedrading. U kunt een scanner gebruiken om de werking van de cilinders en mogelijke systeemstoringen te controleren.