Zoek MDM

Bulletin

probleem na het verlagen van de cilinderkop

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 6 maanden geleden #53744 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een Hyundai Santa Fe CRDI. De distributieriem is gebroken
, alles is gerepareerd, en nu ik hem wil starten, start hij niet. Ik weet niet of er een elektronisch probleem of een mechanisch defect is. Ik heb alles gecontroleerd, maar niets, hij start niet. Ik zou jullie hulp op prijs stellen als iemand iets van deze motoren weet, want ik ben op de rand van waanzin... Groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 5 maanden geleden #53766 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het probleem van een probleem na het verlagen van de cilinderkop
Hallo mecmoch.
Controleer of de zuiger op zijn werkslag stond toen je de riem omdeed. Houd er rekening mee dat bij viertaktmotoren de zuigers per paar synchroon lopen, dus je zou de timing per ongeluk met de uitlaatklep kunnen hebben gesynchroniseerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 5 maanden geleden #53769 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het probleem van een probleem na het verlagen van de cilinderkop
Controleer, naast de installatie zoals mijn vriend servilimit je vertelt, ook of de klepstoters, waarvan ik aanneem dat ze hydraulisch zijn, niet "vol" zitten na installatie, waardoor de kleppen ingedrukt blijven en er geen compressie meer is (even kijken of de uitlaatgassen stinken). Dit is me al eerder overkomen en ik kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat, maar na een dag proberen lukte het wel...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 4 maanden geleden #53792 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je hulp... we hebben hem al aan de praat gekregen, we hebben de stoters leeggemaakt voordat we alles monteerden. Uiteindelijk was de krukassensor kapot en hebben we hem gedwongen om te starten met ether... hahahahaha nadat hij aan de praat was, ging het motorstoringslampje branden en konden we de scanner gebruiken en die foutmelding kwam terug en het probleem was opgelost... Groeten allemaal

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 4 maanden geleden #53793 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je hulp... we hebben hem al aan de praat gekregen, we hebben de stoters leeggemaakt voordat we alles monteerden. Uiteindelijk was de krukassensor kapot en hebben we hem gedwongen om te starten met ether... hahahahaha nadat hij aan de praat was, ging het motorstoringslampje branden en konden we de scanner gebruiken en die foutmelding kwam terug en het probleem was opgelost... Groeten allemaal