Zoek MDM

Bulletin

Accent 2005 crdi werkt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 9 maanden geleden #53508 door handmatig-mechanisch
2005 Accent CRDI werkt niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden,
ik heb hulp nodig.
Ik heb een Accent CRDI uit 2005 met drie zuigers.
Het probleem is dat ik aan het rijden was en hij plotseling stopte en de motor nooit meer werkte.
Ik start hem en hij draait rond, maar het lijkt alsof er geen compressie is.
Ik heb al gecontroleerd of er brandstof aanvoert.
Ik vraag om hulp.
Ik heb de handleiding gedownload, maar die biedt niet veel hulp

. P.S.: Ik wil de injectoren verwijderen om de compressie te meten, maar ik heb niet de aanhaalmomenten om de injectoren weer te monteren, of een specifieke demontagehandleiding voor injectoren.

Alle hulp is welkom
(als er een probleem is, blokkeert het verstand).

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 9 maanden geleden #53509 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat de Accent CRDI uit 2005 niet werkte
Hoi rodrirodriguez77.
Ik heb niet aan deze motor gewerkt en hem ook niet bestudeerd, maar ik kan je vertellen dat jouw schade zeldzaam is. Om te beginnen moet je de injectoren verwijderen en ze op een testbank testen. Als je er geen in de buurt hebt, kun je het op de motor zelf doen door ze in dezelfde pijp buiten hun positie te installeren en de motor te draaien. Je hebt geen speciaal aanhaalmoment nodig om de injectoren te monteren of de compressie te meten. Dat de brandstof de injector bereikt, betekent niet dat alles in orde is. Je moet de druk controleren, en dat gebeurt onder andere via de overbrengpomp en de uitlaat van het filter. Zoals ik al zei, ik ben niet bekend met die motor, maar ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 8 maanden geleden #53699 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat de Accent CRDI uit 2005 niet werkte
Ik ken uw motor niet, maar dit soort problemen doen zich voor wanneer de distributieriem of -ketting breekt. Vaak is het voldoende om de oliedop of het voorste deksel van de riem te verwijderen, de motor te starten en te kijken of de nokkenas draait.