Hallo allemaal, deze auto is bij mij gebracht en ik kan er geen oplossing voor vinden.
Omdat er een foutmelding op injector drie verscheen, heb ik hem laten testen en hij blijkt perfect te werken. Ik heb de injectoren van cilinder 2 en 3 verwisseld en ook de codering aangepast, maar de storing blijft bestaan op cilinder drie.
De EGR gaf ook een foutmelding; hij zat vol met vuil. Ik heb hem schoongemaakt en de auto verbeterde aanzienlijk, maar na korte tijd zat hij weer vol met vuil en loopt hij slecht.
Ik heb een afdichtplug op de EGR geplaatst om te testen; hij werkt iets beter, maar hij rookt en trilt nog steeds.
Injector drie is buiten bereik en ik weet niet waarom. Het klopt dat bij een compressietest deze cilinder iets lager is, de andere gaan op 22-25 kgf en deze geeft ongeveer 18 kgf. Zou het kunnen dat de ECU dit gebrek aan compressie probeert te compenseren en meer inspuit om het een beetje in balans te brengen?
Ik heb een oscilloscoop, maar het is een Chinese Hantek. Ik weet niet goed hoe ik de golfvorm moet bekijken om hem met de andere cilinder te vergelijken. Laten we eens kijken of iemand ideeën heeft.
Bedankt en met vriendelijke groet.