Zoek MDM

Bulletin

Motor Kia Rio Exite 1600 slaat af

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 5 maanden geleden #53156 door handmatig-mechanisch
Motor van de Kia Rio Exite 1600 slaat af. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een Kia Rio Exite 1600 cc uit 2010. Sinds een paar maanden gebeurt het af en toe dat de motor tijdens het rijden afslaat en vervolgens niet meer start. Na 45 minuten start hij weer en gedraagt hij zich normaal. Ik heb de zekeringen en de brandstofpomp vervangen, de motor raakt niet oververhit. Het koelsysteem is gecontroleerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor, hoewel het af en toe aanhoudt. Na 45 minuten of een uur start hij weer. Heeft
iemand iets soortgelijks meegemaakt? Heeft iemand een hypothese?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 5 maanden geleden #53157 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Motor Kia Rio Exite 1600 slaat af.
Hallo, ik had hetzelfde probleem met die auto. Het eerste symptoom is een vonkverlies. Controleer in dat geval de bougie. Zo ja, vervang dan de krukas- of positiesensor (ik heb die vervangen en het probleem was opgelost).
Het andere symptoom dat zich na verloop van tijd ook voordeed, was vergelijkbaar, maar er was nog steeds vonk en benzine, maar de boordcomputer sloeg af. Ze hebben een diode vervangen en dat was het. Ik heb die auto niet meer, maar degene die hem heeft, rijdt er probleemloos mee (het probleem deed zich bij mij voor na bijna 100.000 km).

Ik hoop dat je me hebt geholpen.

Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.