Hallo, ik heb een Dodge 1500 uit 1974, een Argentijns model. Ik wilde wat meer vermogen toevoegen en na opmerkingen te hebben gehoord over de goede prestaties en de concurrerende reputatie van Weber-carburateurs, besloot ik een onderdeel van dit merk te kopen. De betreffende carburateur is een 40 DCOE 151-type met een horizontale dubbele poort. Sindsdien is het een regelrechte nachtmerrie. Ik ben opgelicht, hij is niet afgesteld en ik sta op het punt de handdoek in de ring te gooien. Ik heb er echt spijt van dat ik die aanpassing heb gedaan. Ik vind het een vreselijke fout om de originele Holley te vervangen door deze Italiaanse rommel. Verschillende monteurs hebben er mee te maken gehad en ik heb al hun aanbevelingen opgevolgd. Ik heb de kleine O-ringen vervangen, alle carrosseriepakkingen, de voetpons, de sproeiers, ik heb zelfs een nieuw inlaatspruitstuk laten maken, enzovoort. We hebben twee hele dagen met een monteur doorgebracht om te proberen te achterhalen waarom de motor plotseling afsloeg als we plotseling accelereerden. Hoewel we het probleem "deels" konden verhelpen door geleidelijk gas te geven om hem weer aan de praat te krijgen, is het probleem van brandstoflekkage uit een van de aansluitingen, die naar het luchtfilter leidt (dezelfde aansluiting waar normaal gesproken ook accessoires zoals de beroemde wedstrijdclaxons op worden gemonteerd), niet opgelost. Er spuit zonder duidelijke reden benzine uit en er vormen zich plassen brandstof op het filterdeksel. Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik vraag om een SOS, want de investering was aanzienlijk en niemand geeft antwoord over die carburateur. Het is bovendien bijna onmogelijk om er reserveonderdelen voor te krijgen. Het lijkt wel uniek in de wereld. Ik heb urenlang gezocht naar informatie op internet, in andere mechanische forums, handleidingen en zelfs op YouTube. Alle modellen staan erop, behalve deze. Het enige dat ik kan vinden is de geschiedenis van Weber in de wereld en verkoopadvertenties. Het is een echte SCHANDE. HELP MENSEN ALSJEBLIEFT!!!!!!.
Bedankt voor uw aandacht en snelle medewerking.
Groeten uit Bogota, Kol.