Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Aveo P0106

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 9 maanden geleden #52880 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Aveo P0106 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemiddag allemaal. Ik heb een Chevrolet Aveo uit 2013 die deze foutmelding op de scanner liet zien:

p0106: Inlaatspruitstuk absolute druk/barometrische druk circuit bereik/prestatie probleem.

Ik heb de sensor vervangen en de boordcomputer van de auto gereset, maar hij blijft haperen en de motor is instabiel.
Het controlelampje ging weer branden, met dezelfde foutmelding.
Ik zie dat de motor is vervangen door een hoger oliepeil, maar dat alles is schoongemaakt. De motor maakt geen rook of vreemde geluiden, maar het stationair draaien is instabiel en slaat af. Ik waardeer alle hulp. Groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 9 maanden geleden #52881 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige monteurs onderwerp Chevrolet Aveo P0106
Controleer de timing, het kan zijn dat de distributie niet klopt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 9 maanden geleden #52902 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige monteurs onderwerp Chevrolet Aveo P0106
Hallo, allereerst wil ik u vertellen dat u in principe geen enkele sensor moet vervangen op basis van de foutcode. De scanner leidt u alleen naar de sector waar de storing zich bevindt. Controleer in dat geval eerst de sensorspanningen en, als deze correct zijn, het signaal dat de sensor naar de computer stuurt. Controleer ook op vacuümlekken/luchtaanzuiging in het inlaatspruitstuk (bijv. gebroken pakkingen, doorgebrande of losgekoppelde slangen). Een eenvoudige manier om te testen op vacuümlekken is door met draaiende motor korte sprays aan te brengen op de sectoren die mogelijk lekken. Als het toerental stijgt, hebt u het lek/de luchtaanzuiging al gevonden. Succes.