Zoek MDM

Bulletin

Honda-motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52801 door handmatig-mechanisch
Honda Motorstoring Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Honda Accord uit 2002 met een 2.3 Vitec-motor. Drie maanden geleden heb ik de motor laten repareren omdat er olie in de radiator lekte en een slang was gesprongen. Mij werd verteld dat ik de hele motor moest demonteren en opsturen voor reparatie. Dat is gelukt, maar het probleem blijft bestaan. In het begin lekte er heel weinig olie, maar na drie maanden lekt er nu meer olie. Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52803 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp Honda-motorstoring
Waarschijnlijk lag het probleem niet bij de motor, want normaal gesproken stroomt de koelvloeistof naar de motor als de koppakking door verhitting beschadigd raakt. Hier is het precies andersom: het probleem zit in een kapotte oliekoeler, in de transmissie of in de motor zelf. De bak bevindt zich in de radiator en op de motor zelf zit het oliefilter met koelvloeistofslangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52806 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp Honda-motorstoring
Hartelijk dank voor je reactie op mijn hulp. Ik vergat te vermelden dat ik het hele koelsysteem heb ontsmet. Ik heb de radiatorslangen losgekoppeld en het geheel brandschoon achtergelaten. Toen ik de slangen echter ontsmette door er water aan één kant overheen te gieten, zag ik dat elke bel die opdook een druppel olie was. Ik heb ze losgekoppeld omdat ik dacht dat het de radiator was, maar dat was niet zo. Na onderzoek hebben sommige modellen een motoroliekoeler (sommigen noemen het een sandwich), maar dit model niet. De olie die in de radiator koelt, zou de transmissieolie moeten zijn, maar de transmissieolie is nooit te kort, en de enige die altijd te kort komt, is motorolie.
Bedankt.