Zoek MDM

Bulletin

Megane 1 fase twee 1.9 Dci probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 3 weken geleden #52671 door handmatig-mechanisch
Megane 1 fase twee 1.9 Dci probleem Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met mijn Mégane Privilege DCi 1.9 uit 2005. Het probleem is dat er een lampje op het dashboard gaat branden, het lampje van de voorverwarming van de dieselmotor. En de auto rijdt heel langzaam, te langzaam. Je moet flink gas geven om hem op snelheid te krijgen, en als hij op snelheid is, gaat het lampje uit. Een ander probleem is dat als je hem in zijn vrij laat staan tijdens het rijden, hij op 1500 toeren per minuut blijft, alsof ik hem intrap (terwijl de normale snelheid natuurlijk 1000 toeren is). Sorry voor mijn onwetendheid, ik weet niet veel van auto's. Als ik ergens een fout in heb gemaakt, heb ik geprobeerd het zo goed mogelijk uit te leggen. Ik heb hulp nodig als iemand het weet. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 3 weken geleden #52676 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Probleem met Megane 1 fase twee 1.9 DCi
Hallo, heb je de distributieriem vervangen? Anders moet je hem meerdere keren scannen. Hij is defect en de ECU beschermt de motor, waardoor hij niet reageert. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 3 weken geleden #52678 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Probleem met Megane 1 fase twee 1.9 DCi
Er kunnen verschillende redenen zijn. Ik raad u aan om het te laten scannen. Mogelijke oorzaken zijn een vuile MAP, een te lage brandstofdruk, verstopte filters, etc.