Zoek MDM

Bulletin

hulp met hyundai h1

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4535 door handmatig-mechanisch
Hulp met Hyundai H1 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Hyundai H1. Het probleem is dat de motor een minuut zou moeten blijven draaien na het verwijderen van de sleutels, maar mijn busje doet dit niet meer.

Mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen en of er gevolgen zijn.

Ik hoop dat u me kunt antwoorden, ik zou het op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5282 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met Hyundai H1
Hallo, het is niet echt een kwestie van de sleutel eruit halen, laat staan even. In de versie van vóór 2008 (en ik zeg eerder omdat ik niet weet of de versies van 2008 en 2009 het hebben), blijft de motor slechts een paar seconden draaien nadat de schakelaar van de contactstand naar de stand-bystand is teruggezet. Wat ik hiermee bedoel, is dat als uw bus niet blijft draaien nadat u de sleutel uit het contact hebt gehaald, er geen probleem is.

Met vriendelijke groet, en ik hoop dat uw bus in orde is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5285 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met Hyundai H1
Hallo Kaisero, als dit jou overkomt, is je H1 mogelijk uitgerust met een turbotimer. Als deze niet meer werkt, moet je het elektrische systeem controleren, dat wil zeggen de bedrading. Als alles in orde is, moet je deze vervangen. Deze zijn niet erg duur en er zijn kits te koop om ze te installeren. Deze taak is relatief eenvoudig uit te voeren. Controleer het relais (als het er een heeft), en anders de zekering (als het er een heeft), want er moet een van de twee in zitten. Als de automatische stop niet werkt, zijn de gevolgen over het algemeen gericht op verslechtering van de turbo en een defect. Je kunt dit risico op een eenvoudige maar oncomfortabele manier verkleinen door de auto voor het stoppen 1 minuut stationair te laten draaien, of totdat de turbo stopt of het toerental daalt. Dat is het voor het moment. Vervang vervolgens de timer en dat is alles. Het is sneller en minder problematisch.