Zoek MDM

Bulletin

Versnellingsgeluid bij het inschakelen van de derde versnelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52571 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden,

Allereerst ben ik erg blij dat ik op het forum zit en ik wil jullie alvast vertellen dat ik weinig mechanische kennis heb, dus ik vraag jullie geduld.:-)

Hoewel mijn SEAT Ibiza uit 2003 komt, is de motor relatief weinig gebruikt (95.000 km), is hij onderhouden en over het algemeen voelt en reageert de auto erg goed. Maar sinds kort heb ik problemen met het inschakelen van de DERDE versnelling! De 3e versnelling lijkt prima te gaan, maar wanneer ik de koppeling op laat komen, hoor ik soms het typische geluid van tegen elkaar schurende versnellingen.

De monteur vertelt me dat het probleem blijkbaar bij een synchronisator ligt?!? en dat de versnellingsbak verlaagd moet worden om het probleem op te lossen, wat een dure reparatie lijkt te zijn. Ik heb echter gelezen dat het verversen of bijvullen van de versnellingsbakolie het probleem mogelijk kan oplossen.

Ik vraag jullie hulp omdat ik niet wil dat de SEAT-dealer me een "nieuwe versnellingsbak" probeert te verkopen, wat erg duur zou zijn! Bovendien zou het mogelijk opgelost kunnen worden door de Ibiza naar een privégarage te brengen en de versnellingsbak te laten demonteren, zodat alleen het defecte onderdeel gerepareerd wordt.

Heel erg bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52573 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Versnellingsgeluid bij het inschakelen van de derde versnelling
Ja, het is zeer waarschijnlijk dat het
probleem de beschadigde synchronisator van de derde versnelling is. De kast moet gedemonteerd worden om hem te repareren. Ik denk niet dat het aan het smeermiddel ligt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.