Goedemorgen.
Hierbij een samenvatting van mijn probleem.
Mijn vader en ik hebben een Fiesta 1.3 multipoint gekocht met de motor gedemonteerd. Hij was in elkaar gezet en gemonteerd. Toen we hem wilden starten, deed hij het niet. Hij werd gescand en er bleek een fout te zitten in de interne regeleenheid (ECU). Hij werd op de testbank gezet en dat was goed. Bijna alle sensoren waren vervangen (eerst was er een stekker omgewisseld en nadat hij op automatisch was gezet, startte hij). Hij startte bij de eerste bocht en zakte vervolgens in toeren en je moet gas geven zodat hij niet stopt. Hij regelt heel ongelijkmatig. Toen we de lambdasonde verwijderden, zagen we dat er flitsen in het spruitstuk zaten... Kortom, er zijn al 3 mensen gaan scannen (het is vreemd dat ze bij het scannen niet naar binnen kunnen om te diagnosticeren). We hebben met mijn vader continuïteitstesten gedaan in de kabels van elke stekker naar de pinnen van de ECU-stekker. Blijkbaar was alles in orde, behalve de lambdasonde. Eén van de kabels geeft meer dan 10 contacten aan de ECU, en dat zou voor mij het probleem zijn, met zoveel signalen die het systeem gek maken.
Ik zou het op prijs stellen als dat het probleem zou zijn. We zoeken de kabels ter bevestiging, maar ik wil graag weten of een meetkabel (af fabriek aangesloten op injector nr. 1) de ECU kan bereiken met meer dan 10 signalen.
Alvast bedankt