Zoek MDM

Bulletin

Acceleratie op een 99 Jetta 2.0 standaard

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52549 door handmatig-mechanisch
Acceleratie op een 99 Jetta 2.0 standaard Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb een vraag over een Jetta 2.0 standard uit 1999. Ik zal het stap voor stap uitleggen om mezelf beter te begrijpen en te kijken of iemand me relevante informatie kan geven.

1. Als ik de motor start, komt hij niet hoog genoeg in toeren als hij koud is. Om te voorkomen dat hij afslaat, moet ik het gas intrappen en een goed toerental halen totdat hij warm is.

2. De motor slaat constant af tijdens het rijden. Dit gebeurt als ik afrem (dit is riskant, vooral tijdens rondes), hetzij wanneer ik volledig stilsta, hetzij tijdens een ronde afrem, of gewoon in neutraal laat staan en alleen rijd met de vaart die hij heeft.

3. Soms hoor ik een kleine explosie bij het gasgeven (wanneer ik hem in de versnelling zet en gas geef). Ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen.

Ze zeggen dat dit te wijten kan zijn aan een defect in het gasklephuis, dat als ik het wil vervangen, het opnieuw geprogrammeerd moet worden (ik weet niet zeker of dit waar is).

Kan iemand me hier meer informatie over geven?
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52551 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Acceleratie op een 99 Jetta 2.0 standaard
Hallo, maak een foto van de motor om te zien welk model het is. Als er een gemotoriseerde vlinderklep op zit, is dat mogelijk niet het geval, want als die kapot gaat, wordt het gaspedaal uitgeschakeld. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52565 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Acceleratie op een 99 Jetta 2.0 standaard
Zou het een probleem met de bobine of -module kunnen zijn? Ik vraag dit vanwege de ploppende geluiden die je zegt dat hij maakt bij het afremmen. Ik denk niet dat er iets geprogrammeerd hoeft te worden met betrekking tot het gasklephuis (de ECU herkent alleen de minimale en maximale waarden, tenminste dat heb ik in West Virginia gezien).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52570 door handmatig-mechanisch
1. Controleer of er geen vacuüm in de inlaat zit en programmeer het gasklephuis. Als dit het probleem niet oplost, vervang dan het gasklephuis.