Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus 1.6 16v 2001 start slecht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 2 maanden geleden - 8 jaar en 2 maanden geleden #52496 door handmatig-mechanisch
Ford Focus 1.6 16v 2001 start slecht. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo, ik heb een probleem met mijn Focus. Ik laat het je even weten. Als ik hem 's ochtends probeer te starten, duurt het lang, maar uiteindelijk slaat hij aan. Hij blijft op drie cilinders draaien, maar zodra ik het gaspedaal aanraak, verdwijnt het trillen. Nadat hij is opgewarmd, maakt hij valse explosies en probeert hij te sputteren bij lage toerentallen, maar bij hoge toerentallen loopt hij prima. Als ik het contact uitzet en dan start, start hij meteen. Maar als ik 10 minuten wacht, heeft hij weer moeite met starten.
Ik heb het stationair toerentalventiel, gasklephuis en nokkenassensor schoongemaakt en de bougies van de Motorkaft zijn nieuw. Er zijn geen vacuümlekken gevonden. Hij geeft geen foutcodes weer.
Waar kan ik, afgezien van de bougiekabels, nog meer naar kijken? BEDANKT.
Laatst bewerkt: 8 jaar 2 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 2 maanden geleden #52527 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Ford Focus 1.6 16v 2001 start slecht.
Hallo, u moet de auto-adaptieve parameters van de scanner resetten om te kunnen starten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 2 maanden geleden #52529 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Ford Focus 1.6 16v 2001 start slecht.
Welke motor zit er in en hoeveel km heeft hij gereden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 2 maanden geleden - 8 jaar en 2 maanden geleden #52562 door handmatig-mechanisch
Zoals de eigenaar al zegt, is het een Ford Focus 1.6 16V Zetec Se Sedan, 100 pk. Motorcode FYDB1, uit 2001. En hij heeft 104.000 km op de teller.

Op zijn zachtst gezegd. Er zijn een nieuwe bobine en kabels gemonteerd. Hij is nog steeds hetzelfde. Het vreemde is dat toen de nieuwe bobine gemonteerd was, de eerste keer direct startte, maar de tweede keer duurde het iets langer en de derde keer was hij weer helemaal terug bij af.
Kunt u mij suggesties geven? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 2 maanden geleden - 8 jaar en 2 maanden geleden #52563 door handmatig-mechanisch
Kunnen de auto-adaptieve parameters worden gereset zonder scanner?
Bijvoorbeeld door de negatieve pool van de accu een paar uur los te koppelen om de regeleenheid te resetten?