Hallo,
mijn naam is Luis, ik kom uit Navarra. Mijn hobby is het restaureren van voertuigen, in alle opzichten, mechanisch, carrosserie, enzovoort. Ik heb een eigen werkplaats die ik in de loop der tijd heb opgebouwd.
Ik heb een Honda CB250 N uit 1983 geïmporteerd uit de Verenigde Staten. Hij is in zeer goede staat.
De motor start prima, maar als je een beetje gas geeft, hapert hij. Als je langzaam gas geeft, accelereert hij, maar ik merk dat hij niet het vermogen ontwikkelt dat hij zou moeten hebben.
Ik denk dat het de carburateurs zijn; de vorige eigenaar heeft ze nooit schoongemaakt of onderhouden. Ik dacht dat ze rubberen membranen hadden zoals die van dit type meestal hebben, maar bij de storing zag ik dat het aluminium bellen zijn.
Voordat ik de carburateurs demonteer, zou ik graag wat advies willen over waar ik op moet letten bij het omgaan met deze carburateurs.
Als iemand weet welke tests je moet uitvoeren voordat je iets demonteert, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Ik heb uitgebreide kennis van mechanica, hydrauliek, elektromechanica, enzovoort. Ik werk als onderhoudsmanager voor een bedrijf dat aluminium spuitgiet, en geloof me, die machines zijn veel complexer dan een voertuig.
Bedankt en met vriendelijke groet aan alle forumleden.