Goedemiddag, ik vraag uw hulp bij het verhelpen van een storing in een Ford Mondeo uit 2006. Het probleem is als volgt: ik heb de dynamoregelaar vervangen omdat deze de accu niet oplaadde. Toen ik hem naar de monteur bracht om hem te laten vervangen, vertelde hij me dat ze hem alleen hadden vervangen omdat hij nieuw was, maar dat hij al was doorgebrand en hij had hem vervangen. Toen hij hem aan mij gaf, laadde hij de accu heel goed op, maar na een tijdje stopte hij met laden. Ik bracht hem naar een monteur en hij vertelde me dat de regelaar niet meer werkte, dat er een slechte verbinding was in de kabels die naar de regelaar gaan en hij heeft ze gerepareerd. Ik heb deze keer zelf de regelaar vervangen. Ik heb hem erin gezet en hij begon heel goed op te laden, maar na een tijdje stopte hij daarmee. Wat ik merkte, was dat toen ik de lichten aanzette, ze er heel helder en normaal uitzagen, maar toen ik de veranderingen van laag naar hoog maakte, zagen ze er eerst goed uit, maar toen begonnen ze te dalen en stopte het opladen en begon de accu minder te worden. Ik denk dat de storing in het verlichtingssysteem zit, maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren om het te vinden. De korte versie.
Als iemand me kan helpen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn.
Marino Rossainz.