Zoek MDM

Bulletin

ELEKTRISCHE STORINGEN IN FORD MONDEO 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 2 maanden geleden #52487 door handmatig-mechanisch
ELEKTRISCHE STORINGEN IN FORD MONDEO 2006 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, ik vraag uw hulp bij het verhelpen van een storing in een Ford Mondeo uit 2006. Het probleem is als volgt: ik heb de dynamoregelaar vervangen omdat deze de accu niet oplaadde. Toen ik hem naar de monteur bracht om hem te laten vervangen, vertelde hij me dat ze hem alleen hadden vervangen omdat hij nieuw was, maar dat hij al was doorgebrand en hij had hem vervangen. Toen hij hem aan mij gaf, laadde hij de accu heel goed op, maar na een tijdje stopte hij met laden. Ik bracht hem naar een monteur en hij vertelde me dat de regelaar niet meer werkte, dat er een slechte verbinding was in de kabels die naar de regelaar gaan en hij heeft ze gerepareerd. Ik heb deze keer zelf de regelaar vervangen. Ik heb hem erin gezet en hij begon heel goed op te laden, maar na een tijdje stopte hij daarmee. Wat ik merkte, was dat toen ik de lichten aanzette, ze er heel helder en normaal uitzagen, maar toen ik de veranderingen van laag naar hoog maakte, zagen ze er eerst goed uit, maar toen begonnen ze te dalen en stopte het opladen en begon de accu minder te worden. Ik denk dat de storing in het verlichtingssysteem zit, maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren om het te vinden. De korte versie.
Als iemand me kan helpen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn.
Marino Rossainz.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 2 maanden geleden #52488 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: ELEKTRISCHE STORINGEN IN DE FORD MONDEO UIT 2006
Als de spanning wordt afgenomen en de spanningsregelaar doorbrandt, kan er een defect in de diodebrug zitten. Als uw koplampen goed werken en ze beginnen uit te vallen wanneer u overschakelt naar dim- of grootlicht, is er mogelijk een probleem met de dynamo en is het het beste om deze te vervangen. Voer een aardingstest uit. Zet het grootlicht aan, plaats de negatieve pool van uw tester op de accupool en de positieve pool op de carrosserie. Als de spanning 0 of bijna nul is, plus of min 500 milliampère, betekent dit dat de aarding goed is. Doe hetzelfde met de positieve pool en een positieve stroombron, zoals de dynamopool. Als de spanning 1 of 2 volt is, is er niets aan de hand, maar als er meer spanning is, is er een stroomprobleem. Maar volgens uw verklaring moet u de dynamo vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 2 maanden geleden #52489 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: ELEKTRISCHE STORINGEN IN DE FORD MONDEO UIT 2006
sorry, het is niet 500 milliampère maar 500 millivolt