Hallo goedeavond, ik heb een probleem met mijn Subaru Legacy B4 Twin Turbo uit 2003 met EJ20-motor.
Het bleek vandaag op de volgende manier te falen: elke keer dat ik probeer te schakelen, of het nu hoger of lager is, schiet het toerental door het dak. Bijvoorbeeld, als ik hem in de tweede versnelling zet, is het toerental 3000, als ik naar de derde versnelling schakel, gaat het naar 5000 en in de vierde versnelling naar 6000... Dit alles zonder het gaspedaal in te drukken, alleen bij het schakelen, druk ik alleen de koppeling in.
Het gebeurt ook dat als ik wil stoppen in een bocht, ik de koppeling en de rem intrap, en bij het schakelen naar de eerste of tweede versnelling gebeurt hetzelfde weer, schiet het toerental door het dak zonder zelfs maar het gaspedaal in te drukken. Dit blijft een paar seconden hangen en stabiliseert dan.
Het stabiliseert ook op het moment dat ik het gaspedaal intrap.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Opmerking: Mijn vader vertelde me: "Ik probeerde een paar knoppen aan de linkerkant, vlak bij de bestuurdersdeur. Misschien is het toeval, maar daarna merkte ik ook dat het toerental onstabiel was."