Hallo vrienden, ik heb hulp nodig. Ik heb een 1.4 Opel Corsa uit '93 en als ik rijd, slaat hij af. Als ik vlieg, zet ik het contact uit en weer aan en begint hij weer te rijden met wat schokken. Maar als ik gas geef, is alles in orde. Soms schokt hij en na een paar seconden slaat hij weer af. Ik heb hem naar de monteur gebracht en die heeft hem gescand, maar niets. Ze hebben alle sensoren en het hele elektrische systeem gecontroleerd, maar niets; de verdeler, bougiekabels, bougies, brandstofpomp, brandstoffilter, vacuümslangen. Ik heb het TPMS, IAC, MAP en de lambdasonde gecontroleerd en ze geven allemaal waarden aan die binnen de specificaties van de fabrikant vallen. Het contactpunt van de distributieriem is in orde. Ik heb de doorverbinding van de kabelboom van de motor gecontroleerd en alles is in orde. Maar ik heb een vraag: hij heeft geen krukassensor, dat is vreemd. Als iemand van jullie weet waarom hij geen sensor heeft, reageer dan of geef een idee van wat er aan de hand is. Ik zou het op prijs stellen.