Zoek MDM

Bulletin

Cilinderkoppakking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 4 maanden geleden #52110 door handmatig-mechanisch
Cilinderkoppakking Gepubliceerd door manual-mecanica
Is het de moeite waard om een dunnere pakking te monteren op een standaard auto? Is het de moeite waard om een 0,6 mm sportpakking te monteren op een 147? Wat zijn de voor- en nadelen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 4 maanden geleden - 8 jaar en 4 maanden geleden #52116 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Cilinderkoppakking
Er zijn geen noemenswaardige voordelen verbonden aan het verhogen van de compressie, tenzij dit gepaard gaat met andere aanpassingen, zoals het aanpassen van de ontstekingstiming, het verhogen van de brandstofstroom en het octaangetal, etc.
Door het verhogen van de compressie zal, vanwege een natuurkundig verschijnsel, de temperatuur in de verbrandingskamer ook toenemen en dit zal detonatie (hevige en vroegtijdige verbranding) veroorzaken met het klassieke kloppen (pingelen), wat niet goed is voor de gezondheid van de motor. Daarom moet u de ontstekingstiming aanpassen door deze te vertragen en komt u weer in dezelfde situatie terecht als in het origineel.
Laatst bewerkt: 8 jaar 4 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 4 maanden geleden #52120 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Cilinderkoppakking
Ik ben het eens met mijn collega charlypzz over de temperatuurproblemen die kunnen ontstaan bij het verhogen van de compressie. Dit zou opgelost kunnen worden door de cilinderkopthermostaat te vervangen door een koudere versie... (Ik weet niet wat een compressiewinst van 0,6 bij jou zou opleveren...) Het probleem van het kloppen van de drijfstang zou opgelost kunnen worden door de KS-klopsensor, maar het grootste nadeel dat ik zie bij het installeren van een dunnere pakking is dat de zuigerkop de kleppen zou kunnen raken... Als ze elkaar niet raken en er ruimte is voor fouten, gebruik dan gerust benzine met een hoger octaangehalte en we zullen zien hoe het gaat. Groeten!!