Goedemiddag collega's, ik schrijf u om te overleggen over een storing die ik krijg bij een Geo Metro G10 uit 1996.
De klant heeft de accu verkeerd aangesloten en een aantal zekeringen zijn doorgebrand en hebben de hoofdleiding geraakt. Na het controleren van het storingsgeheugen vond ik de code P0340, wat betekent dat het nokkenassignaal wegvalt, wat in dit geval het signaal van de verdeler is. Ik heb de verdeler vervangen en de storing bleef bestaan. De code P0340 bleef actief. Ik heb alle zekeringen en het bedradingsschema gecontroleerd en de leidingen waren in orde. Ik heb de inductieve sensor van de verdeler gecontroleerd en die was in orde. Vervolgens heb ik de ECU laten controleren en ze vertelden me dat er een probleem was met de bron en ze hebben het gerepareerd. Ik heb de ECU en de verdeler opnieuw aangesloten en geprobeerd de auto te starten, maar hij startte niet. Ik heb het storingsgeheugen gecontroleerd en daar kreeg ik dezelfde code P0340 en nu weet ik niet wat ik kan doen om te achterhalen wat het probleem veroorzaakt... Ik zou het zeer op prijs stellen als u me kunt helpen uitzoeken wat het zou kunnen zijn.