Hallo vrienden.
Ik heb hulp of begeleiding nodig met betrekking tot een probleem dat ik al een week heb met de airconditioning in mijn Ford Edge 2.0 SEL uit 2013.
Deze Ford heeft een dubbel klimaatregelsysteem, dat wil zeggen dat zowel de bestuurder als de passagier de temperatuur van de airconditioning kunnen regelen met een knop die elk op het middenpaneel zit. Met die knop regelt u ook de gewenste temperatuur door hem naar de ene of de andere kant te draaien. De hoofdbediening voor het inschakelen van de airconditioning ligt bij de bestuurder. Wanneer er geen begeleider in de auto zit, regelt de bestuurder het hele airconditioningsysteem (beide sectoren) met zijn knop.
Het probleem is het volgende: wanneer ik (de bestuurder) de airconditioning inschakel op een koude temperatuur van +- 19 °C, levert mijn sector deze temperatuur, maar de passagierssector levert een zeer hoge temperatuur (warm), ik denk +- 30 °C, hoewel het scherm aangeeft dat beide sectoren op 19 °C worden geregeld. Dit zorgt ervoor dat de temperatuur in de auto nooit koud is. Ik heb herhaaldelijk geprobeerd de knop voor de passagiersairco in te drukken om deze uit te schakelen, maar zonder resultaat. Ik heb ook geprobeerd de temperatuur aan te passen door de laagste temperatuur te selecteren die het systeem aan de passagierskant biedt, maar niets werkt. Het ergste is dat de passagierskant automatisch samen met de bestuurderskant aangaat. Ik kan het niet uitzetten, aanpassen of zelfs maar aan de praat krijgen.
Ik wil er ook op wijzen dat de kant die wel koude lucht levert (de bestuurderskant) voldoende gekoelde lucht levert, dus ik denk niet dat het door een gebrek aan gas komt.
Weet iemand wat dit gedrag zou kunnen veroorzaken? En hoe kan ik het oplossen? Is een nieuwe knop kopen voldoende? Hoe kan ik het systeem testen om te zien wat er mis kan zijn?
Alvast bedankt voor uw hulp.