Zoek MDM

Bulletin

Ford nokkenassensor. Modellen en types. Ik vraag, is er een serie modellen of is het een t?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52016 door handmatig-mechanisch
Ik vraag me af: is de nokkenassynchronisatiesensor bij Ford-motormodellen één type? Kan deze op meerdere typen Ford-motoren worden toegepast? Of kan deze echt variëren in een bepaald onderdeel of iets dergelijks omdat de cilinderinhoud van de Ford-motor verschilt? Mijn vraag is: ik heb een 4.0 6-cilinder Ford OHV-motor en ik zie dat er 4-cilindermodellen zijn die deze sensor blijkbaar gebruiken, evenals 8-cilindermodellen. Zou dezelfde nokkenassynchronisatiesensor in verschillende Ford-motoren met verschillende cilinderinhoud kunnen worden gebruikt? Bedenk wel dat deze uitsluitend dient om een "signaal" te sturen, afhankelijk van de mate van installatie. Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52017 door handmatig-mechanisch
Bij benzinemotoren wordt deze sensor gebruikt om vooraf de variatie te controleren,
niet om de motor af te zetten, alleen de toerentalsensor die kapot is, of wat is het probleem dat u heeft?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52039 door handmatig-mechanisch
Mijn probleem is dat ik de 4.0 OHV 6-cilinder motor niet kan synchroniseren. Zuiger nr. 1. BDP. Ik heb 3 streepjes op de dempermarkering gezet en de pijl geeft aan dat ik hem moet positioneren op basis van 60 graden, beginnend bij 10 graden. Ik kom er niet achter hoe ik de sensor in de juiste positie moet plaatsen zodat hij een signaal afgeeft. Kunt u mij vertellen hoe ik hem handmatig moet plaatsen, aangezien ze een plastic gereedschap nodig hebben met een pijl met de exacte graden? Ik heb een grafiek en de juiste uitleg nodig voor de plaatsing van bovenaf, niet van opzij. Dank u wel.