Hallo community van monteurs en liefhebbers, ik heb een vraag, of beter gezegd, ik kan de storing van een Amerikaanse GMC Jimmy model 92 4x4 niet verhelpen.
Het probleem is dat de servicemotor niet snel uitslaat. Ik heb de codes al via flash opgehaald en krijg code 43 te zien die verwijst naar de klopsensor of KS. Ik heb beide sensoren al vervangen omdat ze duidelijk beschadigd waren, maar het servicelampje gaat nog steeds niet uit. Ik heb de sensorkabel al gecontroleerd en losgekoppeld. Hij geeft 5 V aan, maar zodra hij is aangesloten, daalt hij naar 2,5 V. Zodra de sensoren in werking zijn, geven ze een waarde van 0,5 tot 1 VAC aan. Als ik accelereer, schommelt de waarde. Als ik de truck op tijd zet volgens de fabrikant, 0 graden, veroorzaakt hij explosies. Daarom moet ik de timing vervroegen zodat er geen explosies zijn, maar hij verbruikt wel meer brandstof. Ik heb iemand nodig die me kan begeleiden, misschien mis ik daar een detail.
Ik zou uw aandacht en hulp op prijs stellen. Overigens is het een 4,3L Vortec-motor met een 6-gats zoutstrooier-type injector.