Zoek MDM

Bulletin

Krukas poelie vervanging MERCEDES SPRINTER 411 CDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden - 8 jaar en 6 maanden geleden #51951 door handmatig-mechanisch
Krukas poelie vervanging Mercedes Sprinter 411 CDI Gepubliceerd door manual-mecanica
GOEDEMIDDAG ALLEMAAL:
IK BEN NET BEGONNEN MET FORUMS EN WIL GRAAG WETEN OF JULLIE ME KUNNEN HELPEN MET EEN KLEIN PROBLEEM.

IK MOET DE KRUKASPOELIE VAN MIJN SRINTER VERVANGEN, EN IK WEET NIET WAAR IK DE KRUKAS MOET REMMEN OM DE POELIEBOUT LOS TE MAKEN. IK WEET OOK NIET OF HET NORMALE OF LINKSE DRAAD IS.
MET RESPECT.
Laatst bewerkt: 8 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51953 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Krukaspoelie vervangen op een Mercedes Sprinter 411 CDI
Hallo.
Ik heb er vorige week eentje gedemonteerd.
Ik denk dat de bout van de krukaspoelie met de klok mee wordt aangedraaid. Ik heb nog nooit een motor op deze manier gedemonteerd, maar ik heb het wel bij sommige Mercedes-motoren gedaan, en die worden meestal met de klok mee aangedraaid (tegen de klok in losgedraaid).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51954 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Krukaspoelie vervangen op een Mercedes Sprinter 411 CDI
Deze week demonteer ik een ML 200.
Alleen is de filosofie van Mercedes om een schroefborging te monteren alsof die los zit.

Om de krukas te blokkeren, heb je een manier die nooit faalt.

Ga naar de sloop en koop een vliegwiel met een getand rondsel.
Zaag een stuk af en maak er een op maat gemaakt onderdeel van om de krukas te blokkeren.

De installatie gebeurt door de startmotor te verwijderen.

Verwijder tot slot de krukaspoelie niet zonder deze te timen.
Hoe weet je of er een spie in zit?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51955 door handmatig-mechanisch
Het custom onderdeel klinkt best goed. Ik weet niet of er een spiebaan in de demper zit, maar hij zou in het kettingtandwiel moeten zitten. Het is wel een goede vraag. Kan iemand me een montagehandleiding sturen zodat ik dat kan uitzoeken?

Heel erg bedankt allemaal. Jullie zijn allemaal geweldig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51962 door handmatig-mechanisch
Hallo,

ik zal je vertellen, als een zeldzaam verhaal, dat wat leek op een gebroken krukaspoelie, een gebroken krukaspunt bleek te zijn, wat op zich al zeldzaam is, maar het vreemdste van alles is dat de motor perfect startte, het bleek dat de rem niet schoon was, maar een U-vorm had en de distributie zonder problemen sleepte, nou ja, dat zullen we met eigen ogen zien.

Groeten allemaal