Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de TPS-sensor van de Fiat Bravo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51905 door handmatig-mechanisch
Probleem met de TPMS-sensor van de Fiat Bravo. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo forumleden, het gebeurt dat mijn Fiat Bravo 1.6 16v 2000 mechanisch, benzine, elke keer als ik accelereer, voelt het alsof ik rem en de snelheid neemt beetje bij beetje toe. Ik heb mijn scanner aangesloten en hij geeft de fout p0120 TPMS-sensor aan, kortsluiting in circuit b+. Ik heb de 3-draads connector gecontroleerd die naar de TPMS-sensor gaat, de eerste 5V-voedingskabel die de computer stuurt, geeft me 6,5V, de tweede kabel, die het signaal levert, is oké en de derde kabel, die de massa is, is correct. Ik zou graag willen weten wat de stappen zijn die ik moet volgen bij een kortsluiting in het circuit? Wat moet ik controleren? Hoe weet ik of het een ECU-storing is? (de auto start zonder problemen, ik heb de TPMS-sensor en MAP-sensor vervangen zonder resultaat).
Alle hulp wordt gewaardeerd, tot snel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #51909 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Probleem met de Fiat Bravo TPMS-sensor.
Hallo, hoe gaat het? Controleer of de signaalkabel die teruggaat naar de ECU niet is doorgeknipt. Zo niet, en je hebt de sensor al vervangen, dan ligt de fout bij de ECU en kan die worden gerepareerd. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.