Zoek MDM

Bulletin

Siena Diesei 1.7 rookt niet als hij koud is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #51843 door handmatig-mechanisch
Siena Diesei 1.7 rookt niet als hij koud is. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Fiat Siena 1.7 diesel turbo en als ik de motor koud start (na een nacht), begint hij onregelmatig te roken (papa----pa--papa
apapapapapap, de lijnen geven een goede werking aan). Het lijkt op een lekke injector. Ik heb de brandstof vervangen door een betere kwaliteit en injectorreiniger toegevoegd, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Het verdwijnt zodra de motor op halve bedrijfstemperatuur is. Dit probleem deed zich voor toen ik op vakantie ging en de bestaande brandstof (YPF Eurodiesel) moest tanken. Het verbeterde toen ik terugkwam in CABA en de gebruikelijke brandstof (Axion-Esso) tankte. De motor heeft 150.000 km op de teller staan. Ze hebben me verteld dat het de EGR-klep zou kunnen zijn, maar eerlijk gezegd weet ik het niet. Als iemand me de oplossing kan vertellen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #51845 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het probleem met de Siena Diesei 1.7 wanneer de koude rook niet werkt
Hallo, ik heb een Chevrolet Combo bestelwagen 1.7 diesel uit 2005. Ik had een probleem met het vermogen van de auto. De uitlaatgassen waren te laag en op de snelweg reed ik niet harder dan 100 km/u. Bij de technische keuring werd ik afgekeurd met een vervuilingspercentage van 4,25, terwijl de norm 2,5 is. En om het nog erger te maken: na twee blokken stopte hij er uiteindelijk mee, startte hij meteen weer en viel hij daarna weer uit. Ik heb hem in drie garages naar monteurs gebracht, maar ze konden hem niet repareren, de injectiepomp, de computer, enz., maar niemand verzekerde me dat het goed zou komen als ik die enorme kosten zou maken. En dat allemaal omdat hij geen foutcodes gaf. Ze zouden wel de EGR hebben schoongemaakt. Ik besloot hem zelf te repareren, want ik ben monteur in mechanica, elektronica en auto-elektriciteit, maar dat is niet wat ik doe! Ik heb me er jaren geleden in verdiept en toen veranderden mijn plannen! Nou, to the point!!, en ik hoop dat dit helpt, want er is heel weinig informatie! Ik begon met het demonteren van de elektrische connectoren, om deze te reinigen. Deze zitten op de injectoren en de EGR-klep is aangesloten op de luchtinlaat en de bijbehorende buis loopt naar het uitlaatspruitstuk dat is aangesloten op de turbo. De EGR-klep is bedoeld om de gassen terug te voeren zodat ze opnieuw verbrand kunnen worden, vandaar de kleine vervuiling. Als hij verstopt zit met overtollig koolstof, vervuilt het voertuig, ik kan het je niet eens vertellen! Verder wordt hij trager en maakt de motor vreemd lawaai! Nou, mijn EGR was niet schoongemaakt. Ik trof een overmatige laag koolstof aan, die ik heb schoongemaakt met remmenreiniger. De motorstoring werd veroorzaakt door de regeleenheid. Wat er gebeurt, is dat in de fabriek de lassen met een paal worden gelast en elke spanningsvariatie wordt overgeslagen en het onderdeel faalt, want dat is bij mij ook gebeurd. Ik ben een goed mens en ik heb een overbrugging gemaakt voor een auto die met een lege accu was achtergebleven. Ik heb foto's en video's. Als ik kon, zou ik ze publiceren voor een beter begrip, want het is moeilijk om met woorden uit te drukken, maar weet je in ieder geval wat je tegen een monteur moet zeggen? Ik wilde mezelf werk besparen en omdat ik lui was hebben ze me toch maar genaaid, hahaha, maar dan niet als iemand die er weinig of geen verstand van heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #51846 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het probleem met de Siena Diesei 1.7 wanneer de koude rook niet werkt
Ik wil je nogmaals vertellen dat mijn combinatie een 0,8 had tijdens de technische keuring na de storingen en dat de acceleratie nu zo goed als nieuw is. Ik rijd er al meer dan 2 maanden probleemloos mee en ik heb bespaard, ik zal je niet vertellen hoeveel geld het kost. Soms is de brandstof erg vreemd, maar het is niet onmogelijk. Het beste is om te beginnen met het controleren van de EGR-klep wanneer deze symptomen zich voordoen en wat de oplossing is. Ik hoop dat de informatie nuttig is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #51851 door handmatig-mechanisch
Bedankt Guliber, zodra ik wat vrije tijd heb, zal ik de EGR controleren om te zien wat ik vind.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #51871 door handmatig-mechanisch
Hallo, het probleem is dat de injectiepomp vertraagd is. Hij moet 1,5 graad of meer vervroegd worden, afhankelijk van het type pomp. Je moet het niet overdrijven, want dat maakt lawaai. Met vriendelijke groet.