Hallo, ik heb een Chevrolet Combo bestelwagen 1.7 diesel uit 2005. Ik had een probleem met het vermogen van de auto. De uitlaatgassen waren te laag en op de snelweg reed ik niet harder dan 100 km/u. Bij de technische keuring werd ik afgekeurd met een vervuilingspercentage van 4,25, terwijl de norm 2,5 is. En om het nog erger te maken: na twee blokken stopte hij er uiteindelijk mee, startte hij meteen weer en viel hij daarna weer uit. Ik heb hem in drie garages naar monteurs gebracht, maar ze konden hem niet repareren, de injectiepomp, de computer, enz., maar niemand verzekerde me dat het goed zou komen als ik die enorme kosten zou maken. En dat allemaal omdat hij geen foutcodes gaf. Ze zouden wel de EGR hebben schoongemaakt. Ik besloot hem zelf te repareren, want ik ben monteur in mechanica, elektronica en auto-elektriciteit, maar dat is niet wat ik doe! Ik heb me er jaren geleden in verdiept en toen veranderden mijn plannen! Nou, to the point!!, en ik hoop dat dit helpt, want er is heel weinig informatie! Ik begon met het demonteren van de elektrische connectoren, om deze te reinigen. Deze zitten op de injectoren en de EGR-klep is aangesloten op de luchtinlaat en de bijbehorende buis loopt naar het uitlaatspruitstuk dat is aangesloten op de turbo. De EGR-klep is bedoeld om de gassen terug te voeren zodat ze opnieuw verbrand kunnen worden, vandaar de kleine vervuiling. Als hij verstopt zit met overtollig koolstof, vervuilt het voertuig, ik kan het je niet eens vertellen! Verder wordt hij trager en maakt de motor vreemd lawaai! Nou, mijn EGR was niet schoongemaakt. Ik trof een overmatige laag koolstof aan, die ik heb schoongemaakt met remmenreiniger. De motorstoring werd veroorzaakt door de regeleenheid. Wat er gebeurt, is dat in de fabriek de lassen met een paal worden gelast en elke spanningsvariatie wordt overgeslagen en het onderdeel faalt, want dat is bij mij ook gebeurd. Ik ben een goed mens en ik heb een overbrugging gemaakt voor een auto die met een lege accu was achtergebleven. Ik heb foto's en video's. Als ik kon, zou ik ze publiceren voor een beter begrip, want het is moeilijk om met woorden uit te drukken, maar weet je in ieder geval wat je tegen een monteur moet zeggen? Ik wilde mezelf werk besparen en omdat ik lui was hebben ze me toch maar genaaid, hahaha, maar dan niet als iemand die er weinig of geen verstand van heeft.