Hallo, mijn naam is Luis. Ik heb een probleem met mijn auto en ik hoop dat u me kunt helpen een oplossing te vinden
, want ik ben ten einde raad. Laat me je dit vertellen: Ten eerste raakt hij oververhit in lage versnellingen, de temperatuur loopt op tot bijna 180° (tot aan het rood), vooral als de auto stilstaat. Op de snelweg raakt hij niet oververhit, de lucht koelt de motor uiteraard. In het begin was dat wel zo, dus bracht ik hem naar de garage, waar ze de thermostaat en de radiatorkraan vervingen. De volgende dagen werkte alles perfect, maar later, als de auto stilstaat, na een paar kilometer, begint er rook uit de dop van het expansievat te komen. Er ontstaat veel druk en er wordt een beetje antivries door de dop geperst, en er begint rook uit te komen. Daarnaast slaat de solenoïde van de ventilator niet aan, dus moet ik de temperatuursensor vervangen. Ik heb geprobeerd de connector te overbruggen en hem op de snelweg te laten draaien, maar als ik de auto stop (nog steeds draaiend), krijg ik hetzelfde probleem. Ik hoop dat jullie me jullie mening kunnen geven, of me kunnen laten weten of iemand anders hetzelfde heeft meegemaakt.
Mijn auto is een Renault Clio 1.9 D-chip.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt.