Ik heb een Chinese kettingzaag gekregen die niet werkt, en ik probeer hem nu aan de praat te krijgen.
Ik ben begonnen met hem helemaal uit elkaar te halen. Ik zag geen krassen op de cilinder, en de zuiger, veren en krukas zien er ook niet slecht uit. Ik heb er nieuwe pakkingen op gezet en vervangende pakkingen, membranen en membranen voor de carburateur gekocht, die ik ook heb gedemonteerd en schoongemaakt. Ik heb een nieuwe bougie geplaatst en gecontroleerd op een goede vonk. De motor lijkt een goede compressie te hebben.
Ik heb hem weer in elkaar gezet, maar zonder resultaat; ik krijg hem niet aan de praat. Hij start alleen als ik een paar druppels benzine door de luchtinlaat van de carburateur giet (waar het luchtfilter zit). Hij loopt een paar seconden en valt dan stil. Als ik gas geef, gebeurt er niets (hoewel het gas loslaten hem sneller stopt). Met of zonder primer hoor ik hem nooit ontploffen zoals wanneer ik benzine door de carburateur giet.
In deze handleiding zie je de carburateur, die vrijwel gelijk is aan die van mij (pagina 28, HDA-carburateur).
Ik dacht dat er geen brandstof in de carburateur kwam, maar toen ik de dop van de peilstok aan de onderkant verwijderde en op de inlaatklep drukte (een kleine naald met een veer), kwam er brandstof uit. En als ik met de carburateur gemonteerd door het kleine gaatje in het deksel blaas (waardoor het membraan de klep beweegt), zie ik benzine uit de carburateur druppelen. Dat wil zeggen, het bovenste deel van de carburateur vult zich goed met benzine, het lijkt alsof het membraan eronder niet wordt geactiveerd, maar het membraan en de pakking zijn nieuw en de carburateur heeft geen verstopte kanalen. Ik heb al geprobeerd de hoge en lage schroeven in duizend verschillende posities te kalibreren, maar er is geen verandering.
Het zou kunnen dat de krukaskeerring of de koppelingskeerring versleten zijn (hoewel ik daar geen vloeistof uit zie lekken), en dit ervoor zorgt dat het carburateurmembraan niet wordt geactiveerd? Of wat voor andere dingen kan ik proberen om het te laten werken?