Zoek MDM

Bulletin

Land Rover Freelander 2001 1.8, motor draait niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 week geleden - 9 jaar 1 week geleden #51650 door handmatig-mechanisch
Land Rover Freelander 2001 1.8, motor draait niet Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb hulp nodig met een Freelander. Het voertuig is gedemonteerd en is door een aantal garages gegaan. Daar hebben ze de computer en wat accessoires verwijderd. Mijn vraag is: ik heb de computer en alles is aangesloten, behalve de volumetrische sensor (Dynex). Die geeft aan dat deze zich in het bovenste gedeelte van de cabine bevindt. Ik weet niet waar deze zich bevindt, maar hij detecteert wel passagiers. Wat er gebeurt, is dat als ik hem start, de relais wel werken, maar de startmotor beweegt niet. Ik heb een computer gekocht met een sleutelchip en die werd geleverd met een startonderbreker en antennes. Ik heb alles aangesloten behalve deze sensor. Deze heeft invloed op het startgedeelte. Daarnaast hebben ze de ventilatorcontroller verwijderd die zich in de radiator bevindt. Ik weet niet of deze invloed heeft op de rotatie van de startmotor. Alle hulp is welkom, alvast bedankt!
Laatst bewerkt: 9 jaar 1 week geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 week geleden #51651 door handmatig-mechanisch
Hierbij laat ik u het diagram zien van het startsysteem ervan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 week geleden #51654 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ik ga kijken wat je me hebt gestuurd!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 2 dagen geleden #51670 door handmatig-mechanisch
Uit ervaring weet ik dat ze je de startmotor laten ronddraaien, maar dat ze niet starten. Of, in sommige gevallen, draaien ze 3 tot 5 seconden rond en slaan dan af. Maar de motor draait wel rond.

Heb je getest of het signaal de startkabel bereikt? Een positief signaal bereikt de kleine kabel, waardoor de motor ronddraait. Als dat niet gebeurt, start de motor dan handmatig om te zien of de motor start en los vervolgens het probleem op.

Over het algemeen kun je met de startonderbrekers van de overgrote meerderheid van de automerken de auto starten, zelfs zonder de boordcomputer (ECU). Dit geldt gemiddeld alleen voor modellen tot en met 2010.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 11 maanden geleden #51692 door handmatig-mechanisch
precies, er zat een defect in de st connector, daardoor krijg ik geen beweging, hartelijk dank, dit model heeft een elektrische ventilatormodule, kan iemand mij vertellen hoe dit werkt, als de stuursignalen negatief of positief zijn, kan ik me voorstellen dat het als een relais fungeert vanwege het hoge verbruik, weet iemand hoe dit apparaat werkt, om te kijken of er een manier is om het na te bootsen aangezien het uit het voertuig is verwijderd, alvast bedankt.