Zoek MDM

Bulletin

Automatische klimaatregeling Peugeot 308

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #52130 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Automatische klimaatregeling in de Peugeot 308
Goedemorgen, mij is hetzelfde overkomen. Na zoveel controles bleek het om twee dingen te gaan: de klimaatregeling en de passagiers- of interieurventilator. Na een bepaalde tijd werden de aansluitingen warm en stopten ze met werken. Ik hoop dat dit helpt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52242 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Automatische klimaatregeling in de Peugeot 308
Hallo allemaal.
Ik heb ook een probleem met de airconditioning in mijn 308.

De compressor werkt niet. Ik heb het gecontroleerd met een multimeter en er komt geen stroom naar de koppeling of de solenoïde op de compressorpoelie, waardoor deze met de aandrijfriem meedraait.

Ik heb ook een aansluiting doorgeknipt van een 308 die naar de sloop ging. Door de aansluitingen rechtstreeks op de accu aan te sluiten, werkte de koppeling weer correct.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52266 door handmatig-mechanisch
Scan de auto, de airconditioning heeft een diagnosemodule. Waarschijnlijk is uw buitentemperatuursensor defect. Peugeots hebben die sensor in de rechtergrille van de voorbumper aan de binnenkant of ook in de rechterachteruitkijkspiegel. In dat geval is het de buitentemperatuursensor, koppel de rechterachteruitkijkspiegel los. U kunt ook de gasdruk controleren. Deze moet de juiste spanning hebben en de ventilatoren moeten op de tweede snelheid draaien. In dat geval beschermt het systeem zichzelf als het koelsysteem van de motor niet goed werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52267 door handmatig-mechanisch
Controleer ook de druksensor in de hogedrukleiding; dit is de dunste. Wat betreft de buitentemperatuursensor, wat geeft die op het dashboard aan om de buitentemperatuur aan te geven? Als deze niet overeenkomt met de omgevingstemperatuur, is dat jouw fout. Controleer ook de weerstand van de aircoventilator. Deze brandt normaal gesproken door bij de contacten door oververhitting. Er zit een dik contactpunt onder de voetensteun aan de bestuurderszijde. Je ziet een groene of blauwe draad, een dikke rode en nog een zwarte. Die verbinding brandt ook door.