Zoek MDM

Bulletin

Fiat 600

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 maand geleden #51493 door handmatig-mechanisch
Fiat 600 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, goedemorgen. Ik heb een Fiat 600 met een gloednieuwe motor die stationair draait en ik vrees dat de zuigers vastzitten door gebrek aan gebruik. Kan iemand me adviseren wat ik kan doen om te voorkomen dat hij breekt en hem weer los te krijgen? Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 maand geleden #51519 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Fiat 600
Verwijder de bougies en voeg ongeveer vijf centimeter dun smeermiddel (zoals diesel of zelfs transmissievloeistof) toe via de zuigergaten. Als het niet blijft plakken, start dan de motor zonder de bougies te vervangen totdat het toegevoegde smeermiddel via de uitlaatkleppen en bougiegaten is uitgestoten. Vervang vervolgens de bougies. De cilinders worden gesmeerd. Als de motor niet wordt gebruikt, moet u dit proces regelmatig herhalen. Als u de motor start, schrik dan niet van de rook die uit de uitlaat komt; deze zal snel verdwijnen.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 maand geleden #51520 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Fiat 600
Als de motor al vastzit, doe dan hetzelfde, maar gebruik een oplosmiddel zoals thinner gemengd met olie. Laat het een nachtje staan. Probeer het dan met de hand, zonder te forceren, in beide richtingen te draaien totdat je voelt dat het loskomt.

Laat het me weten.