Hallo goedemiddag, ik heb een probleem met de bus. Voorheen ging het voorverwarmingslampje een paar keer branden en ik kon niet harder dan 20 km/u rijden. Ik zette hem uit, weer aan en dat was het, totdat hij op een dag geen vermogen meer had en het leek alsof hij geen turbo had (zonder dat het lampje ging branden), maar als ik boven de 80 km/u probeer te komen (wat hij al moeilijk haalt), gaat het voorverwarmingslampje weer branden. De diagnose is uitgevoerd en ik zie fouten in de voorverwarmingsbougies, het circuit van de brandstoftemperatuursensor en het circuit van de watertemperatuursensor. Er zat ook te weinig lucht in het inlaatcircuit, dat was opgeslagen. Ik heb de EGR schoongemaakt, maar niets. Ze hebben ook getest of de luchtstroom goed circuleert en de automaat zegt wat lijkt op ja. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ze hebben me verteld dat het mogelijk is dat de turbo kapot is. Heeft iemand een idee? Dank u wel,
het is een Renault Trafic II 1.9 dCi Combi short 100pk Generatie 2005.
Ik voeg een foto bij van de binnenkant van het inlaatspruitstuk, waar de EGR zich bevindt.