Zoek MDM

Bulletin

De cabineventilator werkt wanneer u op het gaspedaal drukt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 maand geleden #51463 door handmatig-mechanisch
Het is een Citroën Evasion 2.0 HDi.

Het probleem is dat de interieurventilator aanslaat wanneer ik het gaspedaal intrap. Maar wanneer ik rem of vaart minder, slaat de ventilator af alsof hij bijna leeg is, en gaat het acculampje branden. Als ik weer gas geef, gaat hij weer aan. Als ik het pedaal loslaat, gaat hij weer uit.

Als ik de airco aanzet, is het erger; hij slaat sneller af, alsof hij meer stroom verbruikt.

De accu lijkt in orde. De ramen en verlichting werken normaal.

Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 maand geleden #51479 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Cabineventilator werkt als je op het gaspedaal drukt.
Hoi jossan509, deze grap die de ventilatormotor uithaalt, zou kunnen zijn dat er een borstel in het spruitstuk vastzit en... als je gas geeft, beweegt de as en maakt contact en gaat... als je remt, beweegt hij weer de andere kant op en maakt geen contact meer. Hij stopt of draait langzamer... verwijder de elektrische ventilatormotor en kijk naar de borstels en test hem dan... laat me weten wat je ziet. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 maand geleden #51480 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Cabineventilator werkt als je op het gaspedaal drukt.
Wat ik nog vergat te vermelden, is dat je test of de intensiteit van de lampen ook oscilleert wanneer je accelereert of afremt. Ik zeg dit omdat het probleem mogelijk bij de dynamo ligt, die mogelijk versleten koolborstels van de regelaar heeft en de accu niet goed oplaadt. Dan is deze intensiteitsoscillatie ook hetzelfde als bij de ventilator, en dus het probleem. Controleer daarom ook de koolborstels van de dynamoregelaar. :)